Performancing Metrics

فراخوان جدید مزدا و میتسوبیشی برای ایربگهای معیوب | اتاق خبر
کد خبر: 319707
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 16:27
شرکتهای خودروسازی ژاپنی مزدا موتور و میتسوبیشی موتورز بیش از دو میلیون خودرو را به فراخوان جهانی ایربگهای معیوب ساخت تاکاتا افزودند.

اتاق خبر: سخنگوی مزدا به بلومبرگ گفت: مزدا برای 1.89 میلیون خودرو شامل مدل آتنزا یا مزدا 6 که در اروپا، چین، استرالیا و سایر کشورهای آسیایی به فروش رفته اند فراخوان خواهد داد. این شرکت برای 200 هزار خودرو در ژاپن شامل ون بونگو، کامیون تایتان و سدان آتنزا که در فاصله سال 2006 تا 2014 تولید شده است، فراخوان می‌دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ میتسوبیشی هم برای 152 هزار و 678 خودرو در ژاپن فراخوان داد و همچنان سرگرم ارزیابی صدور فراخوان برای بسیاری از خودروهایی است که در بازارهای خارجی فروخته است.

با احتساب فراخوان اخیر، مزدا و میتسوبیشی موتورز از زمانی که تاکاتا در آوریل سال 2013 معیوب یودن ایربگها را تایید کرد برای بیش از 5.5 میلیون خودرو در سراسر جهان فراخوان داده اند.

جدیدترین فراخوان بخشی از بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو است. تاکنون 14 شرکت خودروسازی به منظور تعویض ایربگهای معیوب برای 24 میلیون خودرو فراخوان داده اند.

تاکاتا از ماده شیمیایی نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کند. اما تحقیقات نشان داده این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند که ترکش وار در داخل خودرو پرتاب می‌شوند.

این قطعه ساز ژاپنی اقرار کرده است از سال 2004 از مشکل مذکور آگاهی داشت اما همچنان به فروش قطعات معیوب و دستکاری در اطلاعات تستهای ایمنی ادامه داده بود.

ایربگهای مرگبار تاکنون 11 کشته و حدود 100 مجروح در سراسر جهان بر جای گذاشته اند. رگولاتورهای ایمنی خودروی آمریکا نوامبر گذشته قطعه ساز ژاپنی تاکاتا را به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی و موثق درباره ایربگهای معیوب به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه محکوم کردند. تحت توافق میان تاکاتا و مقامات آمریکایی، این شرکت با 130 میلیون دلار جریمه معوق روبرو است.

بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، تاکاتا سرگرم مذاکره با خودروسازان است تا موافقت آنها را برای سهیم شدن در هزینه‌های فراخوان که ممکن است به 5.2 میلیارد دلار بالغ شود جلب کند. سهام این شرکت از زمان آغاز این رسوایی بیش از 80 درصد از ارزش خود را از دست داده است.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید