Performancing Metrics

دولت به فکر نوسازی ناوگان هوایی بخش خصوصی هم باشد‌ | اتاق خبر
کد خبر: 319763
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1394 - 20:20
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار اداری-مالی سازمان هواپیمایی کشوری ضروری است، گفت: دولت باید در کنار فراهم آوردن تسهیلات نوسازی ناوگان ایرلاین دولتی، به فکر ایرلاین‌های خصوصی هم باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار اداری-مالی سازمان هواپیمایی کشوری ضروری است، گفت: دولت باید در کنار فراهم آوردن تسهیلات نوسازی ناوگان ایرلاین دولتی، به فکر ایرلاین‌های خصوصی هم باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس؛ دولت در صنعت حمل‌ونقل هوایی‌ نقش رفع‌کننده مشکل را ایفاء کند، اظهار داشت: لازم است دولت در تأمین اعتبارات مناسب برای خرید ناوگان‌ وارد شود‌، در این باره دولت خود برای توسعه ناوگان ایرلاین دولتی ورود کرد‌ و باید برای شرکت‌های خصوصی هم تسهیلات لازم را فراهم کند تا بخش خصوصی هم بتواند در این عرصه خود را تقویت کند و حرف برای گفتن داشته باشد.

* اصلاح ساختار اداری-مالی سازمان هواپیمایی ضروری است

وی افزود: همچنین لازم است مجلس برای حذف مقررات‌زدایی و قوانین دست‌وپاگیر و مشکل‌آفرین وارد شده و قوانین و مقررات جدید اعمال کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: یکی‌ از مصادیق مقررات‌‌زدایی، اصلاح قوانین و ساختار اداری - مالی سازمان هواپیمایی کشوری است تا نظارت مؤثر بر صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور انجام شود اما متأسفانه اقدام قابل توجهی در این حوزه صورت نگرفته است.

اسعدی سامانی اظهار داشت: اگر دولت و بخش خصوصی دراین حوزه توجه خاصی داشته باشند امکان رقابت هم فراهم می‌شود، چون بالاخره قوانین بالادستی کشور و اصل 44 بر تقویت بخش خصوصی تأکید دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: در کنار توجه به شرکت مادر صنعت حمل‌ونقل هوایی (ایران‌ایر) باید نگاهی هم به بخش خصوصی باشد، تسهیلات لازم برای تقویت ناوگان هوایی ایرلاین‌های خصوصی فراهم شود و به نوعی مقررات تسهیل شود تا سرمایه‌گذاران جدید هم وارد این صنعت شوند.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه بخش خصوصی سهم بسزایی در جابه جایی مسافران حمل و نقل هوایی دارد، ‌ادامه داد: در سال گذشته ایران‌ایر حدود 2.5 میلیون مسافر داخلی و 1.7 میلیون مسافر خارجی جابه‌جا کرد و 14 درصد سهم جابه‌جایی مسافران داخلی با رشد 11- درصد داشت‌،ضمن آنکه سهم 25 درصدی جابه‌جایی مسافران خارجی بین ایرلاین‌های داخلی داشته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: این در حالی است که ماهان‌ایر سال گذشته 3.5 میلیون نفر مسافر داخلی را جابه‌جا کرد و 20 درصد سهم جابه‌جایی مسافران داخلی را با 5 درصد رشد بین شرکت‌های داخلی داشت؛ این ایرلاین خصوصی ‌همچنین حدود 2.2 میلیون نفر مسافر خارجی معادل 30.4 درصد از سهم جابه‌جایی‌های مسافران خارجی را برعهده داشت و این نشان می‌دهد که بخش خصوصی قابلیت و توانمندی بالایی دارد تا در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد.

94111

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید