Performancing Metrics

خانواده‌های کرمانشاهی دارای 2 معلول | اتاق خبر
کد خبر: 319839
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 03:38
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه از ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در استان خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا؛ رضا عاطفی در نشست خبری امروز (2 اسفند) به انعقاد تفاهم نامه چندجانبه میان بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، سازمان ملی زمین و مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه قرار است کمک‌های بلاعوض ساخت مسکن برای خانواده‌هایی که دو معلول دارند، در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه برای ساخت واحدمسکونی برای خانوارهای روستایی که دو معلول دارند، بنیاد مستضعفان 10 میلیون تومان، سازمان بهزیستی شش میلیون تومان و حساب 100 امام(ره) نیز دو میلیون تومان کمک بلاعوض می‌دهد.

وی تصریح کرد: در مجموع این 18 میلیون تومان به علاوه 15 میلیون تومان تسهیلات کم بهره مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی به تدریج در مراحل ساخت واحد مسکونی تخصیص می‌شود.

عاطفی تصریح کرد: این تفاهم نامه خانواده‌های دارای دو معلول در شهرها را نیز شامل می‌شود، به صورتی‌که برای ساخت واحدهای مسکونی برای این خانواده‌ها بنیاد مستضعفان 15 میلیون تومان، سازمان بهزیستی 10 میلیون تومان و انجمن خیرین مسکن ساز نیز پنج میلیون تومان کمک بلاعوض می‌دهند.

وی تصریح کرد: زمین لازم برای ساخت واحد برای این خانواده‌ها را نیز سازمان ملی زمین و مسکن در شهرها در اختیار انجمن خیرین مسکن ساز قرار می‌دهد و بنیاد مستضعفان هم نظارت و اجرای ساخت را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 57 خانواده دارای دو معلول از طرف بهزیستی به بنیاد مسکن استان معرفی شده‌اند، گفت: از این تعداد 49 خانوار حائز شرایط، شناخته شده و به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد پرونده 22 خانوار تکمیل شده است.

عاطفی اظهار کرد: ساخت واحدها در روستاها به شرطی است که خانواده‌ها زمینی به مساحت 120 متر داشته باشند و با اعطای این کمک‌ها و تسهیلات ساخت را خود آنها انجام داده و نظام فنی و روستایی بر روند ساخت نظارت خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 127 هزار و 303 واحد روستایی در سطح استان، گفت: از این تعداد تاکنون 46 هزار واحد معادل 36 درصد واحدها مقاوم سازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 36 هزار واحد در قالب طرح ویژه مصوب سال 1384 که بر اساس آن باید سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی درسطح کشور مقاوم سازی شود، مقاوم سازی شده‌اند.

عاطفی با بیان اینکه 64 درصد واحدهای روستایی استان غیرمقاوم هستند، گفت: امیدواریم با توجه به تسهیلات 15 میلیون تومانی که به امر مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اختصاص داده شده بتوانیم واحدهای باقی مانده را نیز مقاوم سازی کنیم.

94111

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید