Performancing Metrics

برخی نمایندگان فعلی اردبیل ‌‌در سفرهای خارجی ‌به دبی و آنتالیا می‌روند | اتاق خبر
کد خبر: 319948
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 14:27
کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی:
کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان این استان به جای اینکه به سفرهای خارجی همچون دبی و آنتالیا بروند بهتر است به فکر تامین زیرساخت‌های استان باشند چرا که تحول در ایجاد این زیرساخت‌ها تاسف‌بار است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی عصر امروز در جلسه سخنرانی خود در مسجد قدس اردبیل با تسلیت ایام شهادت دخت نبوت و همسر امامت حضرت زهرا (س) گفت: زنان ما باید سر به آسمان عزت، شکوه و عظمت بسایند که پیرو زنی از  سلاله پاک نبوی و علوی هستند.

وی با قدردانی از تلاش هیئت اجرایی، ‌نظارت و شورای نگهبان در پاسداری از ارزش‌ها و مبانی اسلام و انقلاب بیان کرد: از حضور همه آحاد مردم در این محافل و مجالس قدردانی می‌کنیم که پرشور و حرارت در صحنه انتخابات حاضر شدند.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اهالی استان اردبیل را اهالی ولایتمدار و عاشق حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع) توصیف کرد و گفت: ما از دولت روحانی به خاطر اجرای برجام  قدردانی می‌کنیم ولی در کنار آن انتظار داریم از ثمرات و محصولات برجام استان اردبیل نیز متنعم شود.

موسوی تصریح کرد: دولت هر چند تلاش زیادی را در اجرای برجام با پیگیری‌های دکتر ظریف انجام داد اما باید آن روی سکه را مشاهده کرد و همه بدانند که رمز اصلی این پیروزی و موفقیت رهین خون شهدا، جانفشانی رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و بالاتر از همه  هدایت‌های مقام معظم رهبری است و پشتیبانی قاطبه مردم بوده که انتظار می‌رود همه از نتایج آن بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: جای گلایه است چرا که برخی از استان‌ها همچون اصفهان از محصولات برجام و امتیاز کارخانه تولید پژو بهره‌مند شدند ولی استان اردبیل تاکنون هیچ بهره و ثمره‌ای از این فضای فراهم شده نبرده است.

کشاورز ما سیب‌زمینی می‌کارد اما مین برداشت می‌کند

موسوی با اظهار تاسف از وضعیت نگران کننده تولیدکنندگان سیب‌زمینی به کنایه گفت: کشاورز سیب‌زمینی‌کار ما بذر سیب‌زمینی می‌کارد اما در زمان برداشت مین برداشت می‌کند به طوری که با منفجر شدن این مین‌ها کشاورز بزرگترین خسران، ضرر و زیان را می‌بیند.

وی افزود: به تبع همین شرایط نامناسب خرید و فروش سیب‌زمینی سایر صنوف نیز وضعیت مناسبی در فروش و عرضه محصولاتشان ندارند در حالی که باید صنایع تبدیلی در کنار مزرعه و در نزدیکی محل تولید این محصولات مستقر شود.

نماینده مجلس به جای سفرهای خارجی به فکر زیرساخت حوزه انتخابیه باشد

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فرایند تصویب منطقه ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه مجلس این منطقه ویژه اقتصادی باید فرصت اشتغال 5 هزار نفر را فراهم کند اما در این چهار سال به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌ها اقدامی برای فعال کردن آن انجام ندادند.

موسوی یادآور شد: در یک ماه گذشته دو بار لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در مجلس مطرح شد اما در این دو بار به تصویب نرسید و همه مردم استان نگران شرایط پیش آمده هستند.‌

وی اظهار کرد: مجلس محل رایزنی، لابی‌گری و ایجاد تعامل سازنده است و اگر از این ظرفیت استفاده نشود قطعا شرایط واحدهای تولیدی و مسیر توسعه‌ای استان آشفته و به هم ریخته خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عدم تعامل نمایندگان استان را یکی از بزرگترین ضربه‌های وارده به پیکره توسعه استان اردبیل اعلام کرد و گفت: اگر منطقه آزاد تصویب می‌شد زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، توسعه کشاروزی، رونق گردشگری، و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان فراهم می‌شد.

موسوی بیان کرد: نمایندگان این استان به جای اینکه به سفرهای خارجی همچون دبی و آنتالیا بروند بهتر است به فکر تامین زیرساخت‌های استان باشند چرا که تحول در ایجاد این زیرساخت‌ها تاسف‌بار است.

وی با انتقاد از نماینده‌ای که دم از عدم توجیه اقتصادی شبکه ریلی می‌زند افزود: نباید این نماینده مردم را دیوانه حساب کند و بعد از 600 میلیارد تومان هزینه‌کرد اعلام کند که راه‌آهن اردبیل توجیه اقتصادی ندارد که این بزرگترین توهین به شعور مردم است.

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید