Performancing Metrics

حسنی‌حلم: به هیچ جریان سیاسی ‌وابستگی ندارم | اتاق خبر
کد خبر: 319950
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1394 - 14:39
نشست سه نامزد مجلس با ‌دانشجویان‌
طی پرسش و پاسخ دانشجویی بین سه کاندیدای مجلس شورای اسلامی دانشجویان خواهان شفافیت مواضع کاندیداها در حوزه فتنه و نوع عملکرد در صورت راهیابی به مجلس شدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز سلسله پرسش و پاسخ دانشجویی «انتخاب اصلح» در دانشگاه بوعلی‌ با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، حجت‎الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم و علیرضا شمس برگزار شد.

قرار بود فرزانه نیکو، کاندیدای دیگر مجلس شورای اسلامی نیز حضور پیدا کند که در نهایت حضور وی در این جلسه محقق نشد.

در ابتدا بسیاری از دانشجویان سئوال خود را درباره علاقه کاندیداها برای حضور در کمیسیون‎های مختلف جویا بودند و خواهان تشریح برنامه‎ها و نوع نگاه این نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی درباره مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شدند.

پس از این بخش، سید مرتضی حسنی‌حلم به محوریت بحث‎ها تبدیل شد. برای بسیاری از دانشجویان این سئوال مطرح بود چطور فردی را که تا دیروز اصولگرا می‎خواندند، امروز از سوی اصلاح‎طلبان مورد حمایت قرار گرفته است؟!.

هرچند از حرارت این بحث تا پایان نشست کاسته نشد اما نقد عملکرد حاجی‎بابایی در دوران وزارت آموزش و پرورش نیز چندان بی‎التهاب نبود و مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.

هرچند در پایان حاجی‌بابایی در زمان پرسش دانشجویانی که خود را اصلاح‎طلب می‎دانستند به دلیل الزام حضور در همایشی دیگر، جلسه را ترک کرد.

*به هیچ جریان سیاسی هم وابستگی ندارم

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‎حلم در پاسخ به پرسش چرایی حمایت اصلاح‎طلبان از وی اظهار کرد: از بیان چنین سئوال‎هایی که باعث تنویر افکار عمومی خواهد شد استقبال می‎کنم.

وی با بیان اینکه ملاک عملکرد افراد، شیوه زندگی آنان است، افزود: بنده اصولگرای معتدل بوده و به هیچ جریان سیاسی هم وابستگی ندارم.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریان اصلاحات در این دوره از انتخابات تصمیم گرفته که از اصولگرایان معتدل حمایت کند.

وی با بیان اینکه افرادی چون علی مطهری، علی لاریجانی و محمدمهدی مفتح نیز در لیست اصلاح‎طلبان قرار دارند، ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در کشور ما انقلابی و غیرانقلابی داریم که ملاک ما نیز همین است.

*به دنبال اخذ رأی به هر قیمتی نیستم

حسنی‎حلم با بیان اینکه به دنبال اخذ رأی به هر قیمتی نیستم، خاطرنشان کرد: هدف من ایجاد اتحاد و وفاق در جامعه در چارچوب قانون و استفاده از همه ظرفیت‎ها برای اعتلای انقلاب است.

وی در پاسخ به این پرسش که موضعش درباره سخنرانی هاشم آغاجری در سال‏‎های گذشته چیست، گفت: پس از این اتفاق بنده نخستین فردی بودم که در اکثر مساجد حاضر شده و این سخنان را به چالش کشیدم، البته از تخریب، توهین و هتاکی خودداری کردم زیرا در اسلام هم به دوری گزیدن از این مسائل توصیه شده است.

این کاندیدای مورد حمایت شورای راهبردی اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه مردم حقیقت را می‎خواهند، اظهار کرد: حقیقت قابل کتمان نیست و اگر هم امروز آن را پنهان کنیم بالاخره نمایان خواهد شد.

*برای اعتلای جامعه اسلامی خودم را هزینه می‎کنم

وی در پاسخ به پرسش میزان هزینه‎های تبلیغاتی نیز اظهار کرد: بسیاری از ساختمان‎ها و مراکزی که در اختیار ستاد قرار گرفته از سوی مردم بوده و یک ریال در داخل شهر بابت مکان ستاد هزینه نشده است.

حسنی‎حلم با بیان اینکه یک معلم هرگز به جامعه دروغ نمی‎گوید، افزود: 70 میلیون تومان برای انتخابات پیش‎بینی کردیم که 12 میلیون تومان را خودم به حساب واریز کردم و مابقی را دوستان در قالب حد مبالغ کوچک تهیه کردند.

وی با بیان اینکه برای اعتلای جامعه اسلامی خودم را هزینه می‎کنم، اظهار کرد: مسائل امروز جامعه ما ریشه در فرهنگ دارد که باید برای حل آن، خروج وضعیت آموزش و پرورش را از وضع موجود و توسعه آموزش عالی به ویژه در حوزه کاربردی کردن رشته‎ها را مد نظر قرار دهیم.

این نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره فتنه و سئوالات دانشجویان در این باره، افزود: فتنه از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبر انقلاب ریشه فتنه در خارج از کشور بوده و این آقایان دچار اشتباه شدند که باید بر اساس قانون برخورد لازم صورت گیرد، تصریح کرد: فتنه تنها به مسائل سیاسی و امنیتی که برای کشور مضر هستند محدود نمی‎شوند، به طوری که فتنه اقتصادی هم باید محکوم شود.

حسنی‎حلم با بیان اینکه چرا هیچکس در خصوص میلیاردها دلار حق مردم که از بین رفت صحبت نکرد، ادامه داد: هزینه‎های بسیاری در فتنه 88 به کشور تحمیل شد و مستکبران بهره‎برداری خود را انجام دادند.

*ایجاد کارگروهی از فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان

وی از کارگروهی سخن گفت که در صورت رأی‎آوری از فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان استفاده خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‎بابایی نیز کاندیدای دیگر حوزه انتخابیه همدان و فامنین در ابتدا مورد این سئوال قرار گرفت که چرا در میانه راه مجلس هشتم را ترک کرد و بر مسند وزارت نشست؟

وی در پاسخ اظهار کرد: در جمع‎بندی، کشور به این نتیجه رسید که قبول کردن مسئولیت وزارت برای کشور فایده بیشتری دارد.

حاجی‎‎بابایی با بیان اینکه دولت به احمدی‌نژاد یا روحانی تعلق ندارد، افزود: دولت متعلق به رهبری است از همین رو من با افراد مختلفی کار کردم ولی آدم هیچ فردی نیستم.

وی درباره حادثه شین‌آباد تصریح کرد: مسئله شین‌آباد زمانی مطرح شد که کاندیداتوری من برای ریاست جمهوری پیش آمد وگر نه هیچ فردی دلش به حال بچه‌های شین‌آباد نسوخته بود.

این کاندیدای مجلس وی درباره اینکه چطور بدون تدریس در دانشگاه عضو هیئت علمی شده است، ادامه داد: من از سال 69 تدریس می‌کردم و بر اساس سوابق میزان پژوهش‎ها موفق به عضویت در هیئت علمی دانشگاه شدم که هر بار نیز در دولت‎های اصلاحات حکم من تایید شده است.

وی درباره هزینه‎های تبلیغاتی این دوره نیز خاطرنشان کرد: بنابر قانون هر فردی می‎تواند پنج بنر در سطح شهر نصب کند اما این مسئله رعایت نشده و برخورد لازم نیز صورت نمی‎گیرد.

حاجی‎بابایی پیشنهاد داد: هیئتی از دانشجویان تشکیل شده و میزان هزینه‌کرد بنده در انتخابات را بررسی کنند.

*آمدن تیم پاس به همدان اشتباه بود

وی به طرح تحول نظام سلامت نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بودجه بهداشت و درمان دولت از 16 هزار میلیارد تومان به 56 هزار میلیارد تومان رسید.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر این طرح سه سال دیگر ادامه پیدا کند 90 درصد بودجه کشور باید به این بخش تعلق گیرد و به همین دلیل دولت آن را ادامه نداد.

یکی دیگر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه ورزشی می‎تواند کار کند، اظهار کرد: آمدن تیم پاس به همدان اشتباه بود.

علیرضا شمس با بیان اینکه اصلاح ساختارهای ورزشی در وزارت ورزش را دنبال خواهد کرد، افزود: با توجه به وجود وزارت ورزش و جوانان می‎توانیم کمیسیون ورزش را در مجلس فعال کنیم.

وی قانونگذاری صحیح در حوزه کشاورزی و تشکیل اتاق فکر را از جمله مواردی دانست که آن را پس از انتخاب شدن دنبال خواهد کرد.

این نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برجام را قبول ندارم اما مواضع مقام معظم رهبری را در این حوزه نصب‎العین قرار خواهم داد.

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید