Performancing Metrics

پرهیز از تبلیغات منفی زمینه ساز تعاملات سازنده با کشورها | اتاق خبر
کد خبر: 320070
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 10:36
رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
رضی حاجی آقامیری: عمدتا به منظور ارتقای تعاملات سازنده با کشورهای دیگر باید از تبلیغات منفی در داخل کشور اجتناب کرد.

اتاق خبر- رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در رابطه با مراودات تجاری با کشور المان گفت: آلمان در گذشته نه چندان دور یکی از شرکای مهم اقتصادی ایران بوده است که قطعا به دلیل این پیشینه می توان انتظار نتایج مطلوب را از این تعاملات داشت.

رضی حاجی آقامیری در گفت و گو با اتاق خبر افزود:  از آنجایی که مردم ایران علاقه وافری به مصرف کالاهای ساخت آلمان از خود نشان می دهند و همچنین در مقابل آلمانی ها  نیز به فرهنگ غنی ایران دلبسته هستند ، ضرورت دارد که ارتباطات گذشته با کشور آلمان دوباره احیا شود.  

وی ادامه داد: در گذشته صادرات سنتی به آلمان داشته ایم که همین می تواند زمنیه ساز ارتباطاتی سازنده با این غول اقتصادی شود و من نگاه مثبتی به شروع این روابط دارم.

اقامیری در خصوص معضلات موجود بر سر راه سرمایه گذاری و مشارکت خارجی، اظهار کرد: عمدتا بسیاری از مشکلات به تحریم و مسائل مرتبط با سیاست خارجی کشور در سنوات گذشته بازمی گردد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با مدیریت داخلی رفع خواهد شد، گفت: عمدتا موضوع نرخ ارز در کشور بلاتکلیف است و دولت هیچ گاه موضع گیری دقیق و صحیحی مبتنی بر قواعد و ضوابط در ارتباط با این موضوع اتخاذ نکرده که همین امر موجبات نگرانی افرادی که قصد صادرات و واردات و یا سرمایه گذاری در کشور را دارند را فراهم می کند که در این راستا باید تدابیر درستی اتخاذ شود.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی باید از این موضوع که سرمایه گذاری آن ها در کشور بر چه مبنایی استوار می شود؛ اطلاع کسب کنند. یکی از این موضوعات وضعیت ارز است که درحالیکه قانون برنامه در کشور وجود دارد و تکلیف آن روشن است ولی شخصی به آن استناد نمی کند و بعضا در یک کابینه چند وزیر در رابطه با آن اظهار نظرهای متقاوتی را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه عمدتا هدف از ارتباط با سرمایه گذاران خارجی باید معلوم باشد؛ گفت: باید مشخص شود که از پذیرش سرمایه گذاران چه منظوری را دنبال می کنیم. مسلما تاسیس کارخانجات با هدف فروش کالای ایرانی به کشورهای دیگر منجر به دستیابی به نتایج مطلوب خواهد شد ولی اگر بازار ایران به محلی برای فروش کالاهای خارجی تبدیل شود، مطمئنا فواید چشم گیری نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: هرزگاهی اظهاراتی ناامید کننده از سوی برخی از مقامات ایرانی ابراز می شود که سبب می شود اعتماد خارجی ها به ورود به کشور با تزلزل روبرو شود، البته به نظر می رسد این گفته ها نیز چندان جدی نیست و امید می رود که همگان خواستار تعامل با جامعه جهانی باشند.

آقامیری در دو بعد سیاسی و اقتصادی خواسته خود را از دولت اعلام کرد و گفت: در بعد سیاسی لازم است که تعاملات خود را با دیگر کشورها ارتقا دهیم و از تبلیغات منفی دوری کنیم و در بعد اقتصادی قانونمند کردن بنیان های اقتصادی هدف مطلوبی است که باید برای رسیدن به آن اهتمام جدی از جانب حاکمیت صورت گیرد.

94106ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید