Performancing Metrics

بندرلنگه رقابتی ترین حوزه انتخابیه هرمزگان | اتاق خبر
کد خبر: 320155
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 09:27
در حوزه انتخابیه بندرلنگه در هرمزگان ۱۱ نفر برای کسب یک کرسی مجلس رقابت می کنند. در حوزه انتخابیه بندرعباس ۲۱ نفر برای سه کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه میناب ۸ رقیب وجود دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا زرگر: با قرار گرفتن در هفته تبلیغات انتخاباتی شور و شوق نامزدها و مردم برای شرکت در متینگ ها بیشتر از گذشته شده است. افزایش تعداد ستادهای تبلیغاتی چهره شهر را دگرگون کرده است. نصب و توزیع پوسترها و بنرهای تبلیغاتی به دون در نظر گرفتن قواعد اعلام شده از قبل چهره شهر را نازیبا کرده است.

کانالهای تلگرامی و گروه های واتساپی و اینستاگرام به عنوان ابزارهای جدید تبلیغاتی مورد توجه جدی بسیاری از کاندیداها قرار گرفت. تصاویر، کلیپ ها و نامه های انتخاباتی کاندیداها به آسانی در اختیار گروه های هدف قرار گرفت.

۴۰ نامزد انتخاباتی برای تصاحب ۵ کرسی بهارستان

براساس اعلام فرمانداری بندرعباس به عنوان مرکز حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و بندرخمیر اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه به شرح زیر است: منصور آرامی، محمد آشوری تازیانی، محمد حسن اباذری، علی اکبر ارجمندمنش، محمدصادق افتتاحی، زیبا اقبالی فینی، جهانگیر بشکار، ابوالقاسم جراره، مهدیه دهقانی، بهرام زاهدی، محمد سالاری، علی سلیمانی، مهران شاهی، مهدی شهامتی، محمد مالکی زاده، احمد مرادی، مهدی ملاحی، موسی مولاپرست تازیانی، احمد نوحه گر، حسین هاشمی تختی، محمد یاسین یزدانی سامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی استان هرمزگان هستند.

همچنین براساس اعلام فرمانداری بندرلنگه به عنوان مرکز حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان، محمدطاهر بنازدل، سید هاشم توانا، ناصر توکلی، احمد جباری، محمد حسن نیا، یوسف دیوانی، غلامحسین زارعی، خالد زمزم نژاد، ناصر شریفی، حسن فتاحی و مصطفی نادعلی نژاد در این حوزه برای تصاحب یک کرسی رقابت خواهند کرد.

در حوزه انتخابیه میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد بر اساس اعلام فرمانداری میناب محمد ترکمانی تمبکی، سید مصطفی ذوالقدر، حسین رئیسی، کورش زمانی، غلام سلطانی زرآبادی، منصور فرهادی، حمید قاسمی و سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی به عنوان اسامی کاندیداهای مورد تایید وارد عرصه رقابت انتخاباتی شدند.

در حال حاضر ۴۰نفر از نامزدها شامل ۲۱ نفر در حوزه انتخابیه بندرعباس، ۱۱نفر بندرلنگه و هشت نفر حوزه انتخابیه میناب رقابت انتخاباتی خود را طبق قانون از پنجشنبه آغاز کرده و به مدت یک هفته اجازه تبلیغات دارند.

بر اساس اعلام وزارت کشور، یک‌میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۳ نفر در استان هرمزگان می‌توانند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری رأی دهند.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی ( بندرعباس، قشم ، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندر خمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک و بشاگرد ) و یک نفر نیز از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) هست. بنابراین  در بندرلنگه بیشترین رقابت برای کسب صندلی نمایندگی مجلس وجود دارد.

۱۴۰۰ بازرس انتخاباتی در شعبه های اخذ رأی

ابوذر مهدی نخعی رئیس هیئت بازرسی انتخابات هرمزگان از استقرار ۱۴۰۰ بازرس انتخاباتی در شعب اخذ رأی خبر داد و افزود: در زمان اجرای انتخابات برای هر صندوق یک بازرس و برای هر ۱۰ تا ۲۰ شعبه یک سربازرس حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر شهرستان هم دارای یک سر بازرس ویژه و در بندرعباس هم به ازای هر منطقه شهری یک سربازرس ارشد حضور دارد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان هرمزگان بیان کرد: سامانه سهبا ( سامانه هوشمند بازرسی انتخابات ) برای رسیدگی به شکایات مردمی و گزارش تخلفات انتخاباتی آماده پاسخگویی است. برای نخستین بار در کشور هم کمیته حقوقی پاسخگوی شبهات و ابهامات حقوقی دایر شده است.

وی همچنین از ارسال صندوق های رای، تعرفه ها و مهرهای انتخابات به تمامی ۱۳ شهرستان استان هرمزگان برای انتخابات هفتم اسفند خبر داد و گفت: استان هرمزگان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید