Performancing Metrics

از زنان توقع حضور فعال در کمیسیون های مجلس را داریم | اتاق خبر
کد خبر: 320157
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 09:37
راکعی:
دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش معتقد است باید زنانی با تحصیلات اقتصادی وارد مجلس شوند تا دغدغه های اقتصادی زنان را مورد پیگیری قرار دهند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، فاطمه راکعی نماینده سابق مجلس در نشستی که به بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه می پرداخت؛ درباره حضور ۳۰ درصدی زنان در لیست ائتلاف اصلاح طلبان اظهار داشت: این خانم ها همه شاخص های شورای عالی را دارند که توانستند در لیست بالا بیایند و از این نظر واجد شرایط بودند. با شناختی که از گذشته از آنها داشتیم و با مصاحبه های حضوری که گرفته شد، فکر می کنم جز شایسته ترین افرادی باشند که در لیست حضور دارند. از برخی شناخت بیشتری داشتیم و این خانم های جدید هم به اصطلاح عدو سبب خیر شد و باعث شد مساله چرخش نخبگان و جوانگرایی که مورد نظر همه ما بود، تسریع شد و جوان ترها روی کار آمدند.

وی همچنین قرار گرفتن نام سیده فاطمه حسینی که از ایشان به عنوان جوان ترین عضو در لیست صحبت می شود را به عنوان یک بانوی جوان، اقدامی روبه جلو در جریان اصلاحات دانست. خوشحالم که ایشان اقتصاد خواندند و از این منظر در لیست حضور دارند.

کولایی گفت: در مساله زنان در بخش فرهنگی اجتماعی خیلی کار شده اما در بعد اقتصادی کمتر پرداخته شده و من امیدوارم حضور این افراد تاثیر داشته باشند. ما به عنوان جمعیت زنان مسلمان نواندیش و نهادهای دیگر و  NGOهای زنان باید بتوانیم با فراکسیون ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم و اصلاح قوانین در حوزه زنان را تسریع کنیم.

وی تصریح کرد: با میثاقی که این عزیزان امضا کردند و شرایط و تخصص هایی که دارند در وهله اول برای بهبود وضعیت کشور و مردم و امور ملی و بین المللی با حضور فعال در کمیسیون های مجلس کمک کنند و انتظار داریم یک فراکسیون قوی زنان تشکیل بدهند.

کولایی از جایگاه دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در توصیه به بانوانی که به مجلس راه خواهند یافت، گفت: از آنها می خواهم به پیمانی که بستیم وفادار باشند و یک فراکسیون قوی زنان تشکیل بدهند. خالصانه و عاشقانه این نعمت و توفیق خدمت بنیادی به جامعه و زنان را قدر بدانند و ان شالله که خدماتشان مورد حمایت باری تعالی قرار بگیرد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید