Performancing Metrics

هیچ عجله‌ ای برای بازگشت برندمان به دنیای موبایل نداریم | اتاق خبر
کد خبر: 320309
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 20:49
نوکیا:
خداحافظی نوکیا از دنیای موبایل، هر چند از قبل قابل پیش‌بینی بود ولی افراد بسیاری را متعجب کرد و باور آن تا مدت‌ها برای مردم سخت بود. برند قدیمی دنیای موبایل که ورود بسیاری از ما به دنیای موبایل با آن بوده موضوعی نبود که به سادگی بتوانیم از کنار آن رد شویم

اتاق خبر - حالا در اظهارات جدید این شرکت، آن‌ها قصد ورود مجدد به بازار موبایل را دارند ولی هیچ عجله‌ای برای چنین اتفاقی ندارند. با فروش برند نوکیا با قیمت 7.2 میلیارد دلار به مایکروسافت در سال 2013، خیلی‌ها کار نوکیا را دست کم در دنیای موبایل تمام شده می‌دانستند. ولی نوکیا نه تنها هنوز قصد کنار کشیدن از دنیای موبایل را ندارد، بلکه با توجه به شرایط قراردادشان که به آن‌ها اجازه استفاده از نام و نشان تجاری نوکیا را در محصولات تولیدی دیگر شرکت‌ها می‌دهد، خود را برای ورود مجدد به این بازار پرمخاطب آماده می‌کند. 

به گفته‌ی مدیر این شرکت، Rajeev Suri آن‌ها استفاده از نام و نشان تجاری نوکیا را که تا مدت‌ها به عنوان یک شرکت محبوب و مشهور آوازه آن در کل بازار موبایل طنین انداز شده بود یک فرصت مناسب برای بازگشت به این بازار می‌دانند. 

در همین راستا، سال گذشته راجیو سوری در مصاحبه‌ای با مجله آلمانی اعلام کرده بود که امسال قصد دارند برای طراحی و ساخت یک محصول با برند نوکیا با یک تولید کننده جدید وارد مذاکره شوند. ولی صحبت‌های امروز سوری با تک کرانچ که در کنفرانس خبری این شرکت در حاشیه نمایشگاه MWC 2016 بارسلون انجام شده بود، حرف‌های گذشته را تصدیق نمی‌کند. به گفته وی، نوکیا هیچ عجله‌ای برای بازگشت به بازار موبایل ندارد و این اتفاق ممکن است امسال یا حتی سال آینده بیفتد. 

به گفته وی نوکیا به دنبال یک همکار و شریک مناسب برای این بازار می‌گردد و در حال حاضر هیچ عجله‌ای برای پیدا کردن شریک مناسب احساس نمی‌کند. به گفته وی به علت شهرت و محبوبیت برند نوکیا در بازارهای اصلی و بزرگ، وجود یک شریک مناسب و یک محصول قدرتمند می‌تواند ایده تجاری موفق و مناسبی برای این شرکت باشد و آن‌ها را به سرعت به رقیبی برای اپل و سامسونگ تبدیل کند. 

نوکیا همچنین مدل تجاری متفاوتی را برای شراکت با تولیدکنندگان در نظر دارد. به گفته‌ی راجیو سوری، شریک این شرکت باید برای لایسنس و وفاداری برند آن‌ها هزینه بپردازد و نوکیا بتواند با استانداردها و کنترل خودش در مقام طراح محصولات فعالیت کند. شاید به همین خاطر است که مدیرعامل نوکیا هم احساس می‌کند پیدا کردن شریک مناسب کار زمان‌بری است. 

فاکس‌کان در سال 2014 با همکاری نوکیا تبلت اندرویدی N1 را که دارای لانچر Nokia’s Z launcher بود به بازار عرضه کرد. حال این سوال مطرح است که آیا فاکس‌کان شریک تجاری نوکیا خواهد بود؟ این سوال را تیم تک کرانچ از راجیو سوری پرسید و وی در پاسخ به صراحت اعلام کرد که نمی‌داند. 

سوری در نهایت یادآور شد که شریک مناسب باید بودجه کانال‌های کافی و سرمایه مناسبی برای ورود به بازار جهانی داشته باشد. او در این باره گفت:

هیچ زمان بندی مشخصی برای ورود مجدد نوکیا وجود ندارد و این اتفاق ممکن است در سال 2016 یا بعد از آن بیفتد. برای ما این یک فرصت تجاری بسیار خوب است چرا که تجارت‌های مبتنی بر کاربران وفادار همانند تجارت‌های نرم افزار هر دو در نهایت به سمت سوددهی خواهند رفت.

منبع: زومیت

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید