Performancing Metrics

دیر بجنبیم ما را می‌بلعند! | اتاق خبر
کد خبر: 320424
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 01:02
مدیر کل ایمنی پرواز شرکت هما معتقد است در صورتی که ایرلاین‌های ایرانی در فرصت به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها برای توسعه و تجهیز ناوگان خود حداکثر استفاده را نبرند، در آینده شانسی برای رقابت با ایرلاین‌های منطقه نخواهند داشت.

مدیر کل ایمنی پرواز شرکت هما معتقد است در صورتی که ایرلاین‌های ایرانی در فرصت به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها برای توسعه و تجهیز ناوگان خود حداکثر استفاده را نبرند، در آینده شانسی برای رقابت با ایرلاین‌های منطقه نخواهند داشت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا؛ اکبر میری روشن:با اشاره به روزهای سختی که برای ایرلاین‌های ایرانی در سال‌های گذشته وجود داشته است، اظهار کرد: در شرکت ایران‌ایر متخصصان و کارشناسان فنی تمام تلاش خود را کردند تا از امکانات باقی‌مانده حداکثر استفاده را برده و پروازهایی ایمن را برای مسافران ایرانی به وجود آورند. هرچند بسیاری از هواپیماهای ما در طول این سال‌ها به دلیل مشکلات فنی نتوانستند کار خود را ادامه دهند یا برای ادامه‌ پرواز نیاز به تست‌های ایمنی فراوان داشتند، اما خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، این شرکت ایمن‌ترین پروازها را به وجود آورد و در این مسیر نیز باقی ماند.

وی با اشاره به فرصت طلایی به وجود آمده برای ایران پس از لغو تحریم‌ها اظهار کرد: ما در طول این سال‌ها بررسی‌ها و مطالعات دقیقی برای خرید هواپیماهای جدید داشته‌ایم و قطعا سبد خرید فعلی ایران‌ایر براساس این مطالعات و بررسی‌ها درنظر گرفته شده است.

میری‌روشن افزود: این‌که برخی نسبت به خرید ایرباس 380 انتقاد می‌کنند متاسفانه بیشتر از آنکه توجیه فنی داشته باشد از اغراض سیاسی تبعیت می‌کند. این در شرایطی است که مسوولان فنی کشور در طول این ماه‌ها بررسی‌های دقیقی درباره‌ی مدل‌های این هواپیماها داشته‌اند و ما اگر قصد داریم در عرصه جهانی شانسی برای رقابت با دیگر ایرلاین‌ها داشته باشیم قطعا در حال حاضر بهترین فرصت را در اختیار داریم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه ایرلاین‌های کشورهای همسایه ایران در طول سال‌های گذشته تصریح کرد: تنها شرکت امارات ایر 75 فروند ایرباس 380 را در ناوگان خود به کار گرفته و برای 75 فروند 380 جدید نیز درخواست رسمی داده است. دیگر ایرلاین‌های فعال در اطراف ایران نیز هر یک در همین فضا کار خود را ادامه داده و بسیار گسترده شده‌اند. از این‌رو نه تنها ما نمی‌توانیم در قرار‌دادهای خرید هواپیماهای جدید شک و شبهه ایجاد کنیم که باید این واقعیت را بپذیریم که ما برای رقابت با آنها شانسی جز افزایش توانمان نداریم، زیرا اگر دیر بجنبیم این ایرلاین‌ها ما را می‌بلعند.

مدیر کل ایمنی پرواز شرکت هما با اشاره به رقم بسیار بالایی که مسافران ایرانی از ایرلاین‌های خارجی در طول سال بلیط خریداری می‌کنند، عنوان کرد: این‌که می‌بینیم در بسیاری از فرودگاه‌های داخلی ایرلاین‌های خارجی پروازهای اصلی را انجام داده و در ایام پیک سفر جای ایرلاین‌های ایرانی را می‌گیرند به دلیل مشکلات و کمبود‌هایی است که ما در سال‌های گذشته داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ایران همواره بهترین کارشناسان فنی و خلبان‌های بین‌المللی را در اختیار داشته، تا جایی که بسیاری از هواپیماهای مدرن جهان از سوی این خلبان‌ها به پرواز در می‌آیند. ما باید در کنار این توان فردی جایگاه واقعی خود را در عرصه ناوگان و بهبود ایرلاین‌ها نیز به دست آوریم.

94111

نظرات
ADS
ADS
پربازدید