Performancing Metrics

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، راهکاری برای جبران کسری بودجه | اتاق خبر
کد خبر: 320431
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 08:35
مصباحی مقدم مشارکت دولتی- خصوصی را راهکار و جایگزینی خوب دانست که دولت می تواند از آن برای تامین بودجه استفاده کند.

اتاق خبر: غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی و تاثیر آن بر تامین بودجه سال 95 گفت: خوشبختانه اتکای بودجه عمومی به نفت کاهش پیدا کرده عملا در سال جاری عملکرد حدود 20 درصد را شاهد بودیم  ضمن اینکه معتقدم باید وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت کاملا قطع شود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت و درآمدهای حاصل از فروش نفت نباید ما را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: دولت باید با اتکای بودجه عمومی به مالیات ها، واگذاری دارایی دولتی، فروش اوراق مالی و علاوه بر این اتکا به سایر درآمدها منابع خود را تامین کند.

مصباحی مقدم در ادامه اظهار داشت: در هر حال شرایط جدید کشور به گونه ای  است که علیرغم کاهش قیمت نفت دولت می تواند نیاز خودش را با اندک وابستگی به نفت هم تامین کند.

وی مشارکت دولتی- خصوصی را راهکار و جایگزینی خوب دانست که دولت می تواند از آن برای تامین بودجه بخصوص بخش عمران استفاده کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند و بصورت جدی بخش خصوصی را پای کار آورده تا کاهش درآمد نفت را جبران کرده و با کسری مواجه نشود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید