Performancing Metrics

تحریم‌های روسیه توریسم ترکیه را به زانو درآورد | اتاق خبر
کد خبر: 320462
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 17:45
خبرگزاری ترکیه اعلام کرد با کاهش بی‌سابقه درآمدهای توریستی ترکیه در پی تحریم‌های روسیه، احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر این کشور بسته حمایت از توریسم را در این کشور ابلاغ کرد.

اتاق خبر: طی دو ماه گذشته بعد از اینکه ترکیه جنگنده روسی را در مرزهای سوریه ساقط کرد روس‌ها تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور اعمال کردند از جمله واردات محصولات کشاورزی از ترکیه ممنوع شد و شهروندان روس حق سفرهای توریستی به ترکیه را ندارند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ اکنون این تحریم‌ها در تمام جنبه‌های اقتصادی ترکیه به ویژه در زمینه توریست تاثیر گذاشته و درآمد این کشور را به شدت کاهش داده تا داوود اوغلو نخست وزیر این کشور روز گذشته مجبور شد بسته حمایتی از توریسم را ابلاغ کند تا شاید این بسته به کالبد مرده بخش توریست که اکنون افت بی‌سابقه‌ای را شاهد است روح تازه‌ای بدمد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته بسته حمایتی مالی از بخش توریسم ترکیه را ابلاغ کرد. این بسته حمایتی در پی تنش‌های منطقه‌ای و به ویژه تحریم‌های روسیه که عامل مهمی در کاهش درآمدهای توریستی این کشور است، ابلاغ می‌شود.

داوود اغلو در کنفرانس خبری که با عنوان نقشه عملی توریسم در سال 2016 برگزار شد، گفت: این بسته حمایتی می‌تواند منشا اثر زیادی در طولانی مدت برای شرکت‌های توریستی باشد.

وی گفت: «225میلیون لیر معادل 86 میلیون دلار کمک‌های مالی در قالب بسته حمایتی از توریسم به شرکت‌های توریستی اختصاص می‌یابد،‌همچنین زمان پرداخت بدهی شرکت های توریستی را تا سقف 288 میلیون لیر ترکیه تا 3 سال دیگر تمدید می‌کنیم». همچنین بر اساس این طرح 6 هزار دلار یارانه برای هر پرواز آژانس توریستی گروه A در فاصله اول آوریل تا 31 می پرداخت می‌شود.

گروه A شامل آژانس ‌های توریستی هستند که برای همه نوع پرواز به ویژه برای مسافرت‌های توریستی می‌توانند بلیت صادر کنند.

همچنین بر اساس این گزارش تسهیلات ویژه‌ای برای مسافرت‌های توریستی با کشتی در نظر گرفته شده است.

داوود اوغلو همچنین گفت: بودجه‌هایی که در قالب بسته حمایتی از توریسم اختصاص یافته باید صرفا در این مسیر هزینه شود و در غیر این صورت موانع اقتصادی برای کشور ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش تعداد توریست‌های ترکیه از ماه آگوست سال گذشته کاهش یافته که بخش عمده‌ای از این کاهش به دلیل افزایش تنش‌ها بین ترکیه و روسیه است که بعد از سقوط جنگنده هوایی روسیه توسط ترکیه شدت گرفت.

تعداد توریست‌ها که به ترکیه می‌آیند 22.6 درصد در سه ماهه آخر سال 2015 کاهش یافت و در مقایسه با مشابه سال گذشته به 8.1 میلیون نفر رسید و درآمد حاصل هم با کاهش 14.3 درصدی به 6.57 میلیارد دلار رسید.

عامل اصلی این کاهش به واسطه افت بی‌سابقه سفرهای توریستی روسیه است که بعد از سقوط جنگنده روسیه، مسکو تحریم‌های مختلفی را به ویژه در بخش توریست اعمال کرد.

بر اساس آمارهای وزارت توریسم و فرهنگ ترکیه تعداد توریست‌های روسیه در سال 2015 ، 18.5 درصد در مقایسه با مشابه سال گذشته کاهش یافت و به 3.65 میلیون نفر رسید.

در ماه اکتبر یعنی قبل از اعمال تحریم‌های روسیه میزان توریست‌های این کشور به ترکیه روی هم رفته 7 درصد کل توریست‌ها را در بر می‌گرفت که این رقم در ماه دسامبر به 1.7 درصد رسید.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید