Performancing Metrics

صنایع داخلی نیمه تعطیل شدند | اتاق خبر
کد خبر: 32057
تاریخ انتشار: 26 مهر 1391 - 14:19

 

 

یک عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه اگر حمایت و تسهیلات دولت همچنان به بنگاه‌های تولیدی و صنایع کشور ارائه نشود، این واحدها با تعطیلی مواجه خواهند شد، گفت: سرمایه‌گذاران کشور بی‌رغبت شده‌اند.

اتاق نیوز- جلیل جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی، اظهار داشت: رهبری در سفر به این استان نکات بسیار ارزشمند و حیاتی کشور را به مسئولان و کارگزاران نظام گوشزد کردند.

وی افزود: یکی از مباحث همدلی برای از بین بردن اختلافات بود که فکر می‌کنم این اختلافات ضربه واقعا جدی به نظام می‌زند بنابراین ضرورت هم‌افزایی میان قوای سه گانه بیش از گذشته احساس می‌‌شود.

جعفری گفت: اشکالاتی که قوای سه گانه به یکدیگر می‌گیرند باید با همدلی و تعامل برطرف شود چرا که سیاست‌گذاری‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دوستی در کنار همکاری بنا شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: در شرایط فعلی که دشمنان نظام تمام توان و ابزارهایشان را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور به کار گرفته‌اند باید با عنایت به بیانات راهگشای رهبری به مسئله تولید ملی بیشتر توجه شود.

جعفری تصریح کرد: تکیه بر توان و استفاده از سرمایه‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی در جریان مدیریت اقتصاد کشور باید بالفعل و عملیاتی شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور مطلوب نیست، گفت: در حالی که دولت باید از ظرفیت‌ سرمایه‌گذاران با ارائه تسهیلات بیشتر بهره ببرد متأسفانه با نرخ بهره بالای بانک‌ها هیچ رغبتی برای سرمایه‌گذار باقی نمانده است.

این عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه در جریان اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها دولت باید به تولید ملی بیشتر توجه می‌کرد، افزود: اگر حمایت‌ها و تسهیلات دولت به بنگاه‌های تولیدی و صنایع استراتژیک کشور افزایش نیابد مسلماً واحدهای صنعتی با تعطیلی مواجه خواهند شد.

وی افزود: هم‌اکنون هیچ واحد صنعتی بدون مشکل سرمایه در گردش وجود ندارد به عبارت دیگر این عدم وجود نقدینگی در بخش تولیدی کشور منجر به کاهش اشتغال و افزایش بیکاری خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه دولت در روند مدیریت اقتصاد از بخش تولید داخلی غفلت کرد، یادآور شد: انتقادات ارائه شده به دولت بیشتر به خاطر عدم توجه به صنایع و بنگاه‌های داخلی است و در صورتی مدیریت اقتصاد کشور تسهیل خواهد شد که روند تولید در داخل کشور نیز آسان باشد.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: با توجه به مشکلاتی که بعد از تحریم‌های صورت پذیرفته علیه ایران به وجود آمده باید تولید داخل به عنوان تنها ابزار کارآمد دولت مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید