Performancing Metrics

جان کری روند مذاکرات صلح سوریه را رو به جلو خواند | اتاق خبر
کد خبر: 320571
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1394 - 23:56
وزیر خارجه آمریکا ضمن رو به جلو خواندن مذاکرات صلح سوریه، از ادامه اختلاف با روسیه بر سر سرنوشت اسد خبر داد.

اتاق خبر- وزیر خارجه آمریکا ضمن رو به جلو خواندن مذاکرات صلح سوریه، از ادامه اختلاف با روسیه بر سر سرنوشت اسد خبر داد.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در سخنان روز سه شنبه خود در مورد مذاکرات صلح سوریه گفت: روند انتقال سیاسی در سوریه می تواند تا چند ماه آینده اتفاق بیفتد. اما مشروط بر اینکه آتش بس ادامه پیدا کرده و همه طرف ها بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

گفته می شود، این اظهارات کری که در کمیته روابط خارجی سنا مطرح شد، نخستین اظهار نظر رسمی دولت آمریکا در مورد تاریخ حدودی روند انتقال سیاسی در سوریه پس از اعلام آتش بس دراین کشور بوده است.

«کری» گفت: ما در حال صحبت راجع به چند ماه هستیم. این یک واقعیت است و امکان رخ دادن آن هست. (مذاکرات) می تواند به جلو رود.

وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام حمایت خود از مذاکرات سوریه گفت: این مذاکرات به جلو می رود. چرا که آمریکا، ایران و روسیه در حال تبادل نظر بر سر جزئیات آن هستند.

او با اشاره به این مطلب که آمریکا همچنان خواستار کنار رفتن اسد از قدرت به عنوان پیش شرط انتقال سیاسی است، گفت «پوتین» اعلام کرده است به پروسه انتقال قدرت متعهد است اما درباره اسد مردم سوریه باید تصمیم بگیرند.

گفته می شود، جلسه استماع عمومی کمیته روابط خارجی سنا، درست یک روز پس از توافق واشنگتن و مسکو بر سر آتش بس در سوریه انجام شد.  

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید