Performancing Metrics

آغاز انقلاب جدی در صنعت هوانوردی | اتاق خبر
کد خبر: 320832
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1394 - 22:28
مدیرعامل ایران‌ایر گفت: قرارداد خرید ایرباس‌ها پایان کار توسعه صنعت حمل و نقل هوایی نیست بلکه مقدمه‌ای بر انقلاب جدی در صنعت است.

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: قرارداد خرید ایرباس‌ها پایان کار توسعه صنعت حمل و نقل هوایی نیست بلکه مقدمه‌ای بر انقلاب جدی در است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس: فرهاد پرورش امروز در مراسم پنجاه و پنجمین سالروز تأسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت:‌این روز سرآغاز و شروع خدمات منظم هوایی به مردم سرزمین ایران عزیز است و شاید زمانی که بنیان‌گذار هما سنگ بنای آن را قرار می‌داد هرگز تصور نمی‌کرد که چه راه دشوار و البته عاشقانه‌ای در پیش است.

وی ادامه داد: روند رشد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش از انقلاب مرهون اتصال به منابع مالی و مبادی فنی و مهندسی بین‌المللی بود؛ اما پس از انقلاب اسلامی حضور هما در شرایطی فعال شد که سرفصل تحریم‌های استکبار جهانی بود و در بحبوحه جنگ تحمیلی ایران‌ ایر هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه این ایرلاین ملی در دوران مختلف انقلاب خدمات متفاوتی ارائه داد، گفت: هما چندین بار در طول جنگ تحمیلی زخم کاری خورد. هواپیماهایش را بارها ربودند، بر زمین شیراز منهدمش کردند و بر فراز خلیج‌فارس همراه با 300 دسته‌گل پرپرش کردند اما ایران‌ایر قد خم نکرد؛ هرگاه که در آن بحبوحه حادثه‌ای رخ می‌داد هما تحت تأثیر بود اما گمنام ماند.

وی یادآور شد: مثلاً در زلزله‌های رودبار و بم، دوران جنگ تحمیلی، آتش‌سوزی منا، حوادث مرتبط با حجاج، حادثه لیبی، حادثه سوریه و ده‌ها حادثه که هر کدام داستانی مفصل است، هما خدمات داد و با مشکلاتی مواجه بود.در شب حادثه بم در حالی که همگان چشمشان به پرواز اجنبی‌ها بود اما ایران‌ایر مشغول باز کردن صندلی هواپیماهای مسافری خود و تبدیل آنها به آمبولانس هوایی بود.

پرورش ادامه داد: غرب در دوران تحریم همه راه‌ها را بر ایران‌ایر بست؛ اجازه ورود قطعه هواپیما را به ایران سلب کرد و در همه مقاصد غربی سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران‌ایر قطع شد.

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: بدیهی‌ترین پشتیبانی را از تداوم همکاری با هما منع کردند به طوریکه همه حساب‌های این شرکت هواپیمایی مسدود شد و از خدمات انجمن بین‌المللی هوانوردی (یاتا) محروم شدیم.

وی گفت: حتی از ارائه بار به پروازهای این شرکت هواپیمایی تا حدود پروازهای باری این ایرلاین به اروپا جلوگیری کردند.

مدیرعامل ایران‌ایر اظهار داشت: رویت پرچم ایران بر هواپیمایی هما موج یأس و ناامیدی را بر دل دشمنان این آب و خاک ایجاد کرد. به یاد دارم در یک ورود سخت به مقصد شهرهای اروپایی یکی از تایرهای هواپیما را از دست دادیم اما آنها حتی از ارائه یک جا برای تعویض تایر در فرودگاه اروپایی به ما دریغ کردند یا یک بار دیگر به علت نقص فنی در برج مراقبت بیش از یک ساعت در آسمان لندن منتظر صدور مجوز فرود بودیم اما فرودگاه لندن از ارائه حتی یک تن سوخت جهت رساندن همان هواپیما به نقطه سوم خودداری کرد به هر حال قصد غرب قطعا زمین‌گیر کردن شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود.

پرورش با بیان اینکه نگاه‌ها به ایرلاین ملی هما در دوران فعلی تغییر کرده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات صنعت هوانوردی کشور و ایران‌ایر تلاش کرد که این تلاش با مذاکرات هسته‌ای همزمان شد و با تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران رفع تحریم‌های حمل و نقل هوایی به خوبی پیگیری شد که شایسته قدردانی است.

وی اظهار داشت: تفاهم اولیه ایران‌ایر با ایرباس که البته به دنبال بیش از یک سال مذاکره جدی مدیریت شد، موجب شد که همه صنعت از آن بهره‌مند شوند تفاهمی که اگر چه موج حمله منتقدان مواجه شد و در گرد و غبار نگاه‌های سیاسی و نیمه‌حرفه‌ای مظلوم واقع شد.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: قرارداد اخیر خرید ایرباس‌ها پایان کار صنعت حمل و نقل هوایی کشور نیست بلکه مقدمه‌ای بر انقلاب جدی در صنعت است؛ اقتصاد هواپیماهای ما با اقتصاد هواپیماهای پیشین متفاوت است؛ عنصر زمان در تداوم بهره‌وری و مدل اقتصادی برگزیده شده برای این تفاهمنامه از جنس فعالیت و هوشمندی است.

وی بیان کرد: غرب حتی حساب‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر را مسدود کرد و بسیاری از خدمات را بر روی این ایرلاین ملی بستند.

بنابر این گزارش، مراسم گرامیداشت پنجاه و پنجمین سالروز تأسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور رئیس جمهور،‌ وزیر راه و شهرسازی، برخی از اعضا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی در آشیانه تعمیرات ایران‌ایر برگزار شد.

94111

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید