Performancing Metrics

مقدمات حضور حداکثری مردم همدان در انتخابات فراهم شد | اتاق خبر
کد خبر: 320953
تاریخ انتشار: 6 اسفند 1394 - 07:55
رئیس ستاد انتخابات استان همدان:
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: تمام مقدمات برای حضور حداکثری مردم استان همدان در انتخابات هفتم اسفندماه فراهم شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد ابراهیم الهی تبار عصر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تمام مقدمات برای حضور حداکثری مردم استان همدان در انتخابات فراهم شده است، اظهار داشت: انتخابات نماد مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و نماد پایداری مردم در آرمانهایشان است.

وی با بیان اینکه با هر تفکر که باشیم حضور در انتخابات در راستای حفظ کلیت نظام و ماندگاری آن است، گفت: صحنه انتخابات بر معادلات مختلف کشور اثر گذار است و شرکت مردم در انتخابات پشتوانه محکمی در دفاع از منافع نظام است.

وی گفت: شرکت درانتخابات اعتماد عمومی و اعتماد بین دولت و ملت را فراهم می کند و سرمایه اجتماعی کشور را نشان می دهد.

بیش از ۲۰ هزار نفر در استان همدان به طور مستقیم درگیر مسائل اجرایی انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با تاکید بر اینکه مردم استان همدان به طور قطع حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت، بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر به طور مستقیم درگیر مسائل اجرایی انتخابات هستند و عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی و بازرسی انتخابات و دستگاه ها و نهاد ها همه تسهیلات لازم را برای روز اخذ رأی فراهم کرده اند.

الهی تبار با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون اقدمات مختلف برای برپایی انتخابات انجام شد، افزود: نیروی امنیتی نیز تا کنون فضای امن و آرامی را در مجموعه استان همدان برای انتخابات فراهم کرده و در ادامه راه نیز همراه ستاد انتخابات هستند و تمهیدات لازم را در مورد چالش هایی که ممکن است در بیرون و داخل استان پیش آید در نظر گرفته اند.

هر گونه تبلیغ در فضای مجازی و یا فضای حقیقی از فردا ممنوع است

وی با اشاره به اینکه از هشت صبح ششم اسفند ماه مهلت تبلیغات کاندیداها پایان می یابد، افزود: هر گونه تبلیغ در فضای مجازی و یا فضای حقیقی از فردا ممنوع اعلام می شود و اگر کسی تبلیغات داشته باشد تخلف محسوب می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: مراحل مختلف گذرانده و ثبت نام ها انجام شد و از ۱۴ نفری که برای مجلس خبرگان در استان همدان ثبت نام کرده بودند چهار نفر تایید شدند و برای مجلس شورای اسلامی نیز ۲۹۶ نفر ثبت نام کردند که در نهایت ۲۰۳ نفر در عرصه انتخابات وارد رقابت شدند که با توجه به انصرافی ها و انتقالی ها تا امروز ۱۶۲ نفر داوطلب عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

د۱۶۲ داوطلب نمایندگی مجلس در استان همدان با یکدیگر به رقابت می پردازند

الهی تبار بیان کرد: ۴۷ نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۴۲ نفر در ملایر، ۱۶ نفر در نهاوند، ۱۰ نفر در تویسرکان، ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه کبودرآهنگ و بهار، ۱۵ نفر در رزن و هشت نفر در اسد آباد کاندیدای نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۲ داوطلب نمایندگی مجلس در استان همدان با یکدیگر به رقابت می پردازند، افزود: در مجموع ۵۶ نفر انصراف دادند و چهار نفر به حوزه انتخابیه استان وارد و چهار نفر خارج شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تعداد شعب اخذ رأی را هزار و ۲۶۱ شعبه اعلام کرد و با بیان اینکه میزان شعب اخذ رأی در استان همدان نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است، اضافه کرد: ۵۰۴ شعبه شهری شامل۵۰ شعبه سیار و ۴۵۴ شعبه ثابت و ۷۵۷ شعبه روستایی شامل ۲۹۳ شعبه سیار و ۴۶۴ شعبه ثابت برای انتخابات در استان همدان در نظر گرفته شده است.

الهی تبار با بیان اینکه اعضای شعب تعیین شده است، گفت: نمایندگان فرمانداران نیز مشخص و دوره توجیهی برگزار شده و عوامل انسانی همه آماده شده است.

داشتن کد ملی برای رأ ی دهندگان الزامی است

وی با بیان اینکه از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۳ فرآیند آن الکترونیکی است، افزود: بر اساس آئین نامه جدید داشتن کد ملی رأی دهندگان الزامی است بنابراین در کنار شناسنامه داشتن کارت ملی و یا شماره ملی فرد ضروری است و اگر کد ملی فردی در سیستم مشخص نشد مسئولان شعب اخذ رأی با تماس با سامانه ۱۵۱۰ آن را می توانند تعیین کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تعداد واجدین شرایط رأی دهی در استان همدان را یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۷۶ نفر اعلام کرد و افزود: درصد واجدین شرایط آقا و خانم در استان همدان ۵۰ به ۵۰ است و ۷۵ درصد جمعیت استان همدان واجد شرایط رأی دادن هستند.

الهی تبار با بیان اینکه جلسات توجیهی برای مجریان انتخابات و بازرسین انجام شده است، گفت: استان همدان یکی از استان هایی است که سالمترین تبلیغات انتخاباتی و بالاترین تبلیغات را داشته است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات یک حرکت ملی و سیاسی است، گفت: نسبت به راه اندازی کمیته فرهنگی اجتماعی اقدام و از فرصت های مختلف برای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات استفاده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه انتخابات از ساعت هشت صبح هفتم اسفند ماه به مدت ۱۰ ساعت آغاز خواهد شد، گفت: انتخابات تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد و صورت نیاز زمان آن بر اساس اعلام وزارت کشور تمدید می شود.

الهی تبار با بیان اینکه در طول مدت تبلیغات ۶۸۰ مورد تذکر جمع آوری و برخورد داشتیم، بیان کرد: ۳۰۰ بنر غیر متعارف، ۵۰ مورد تبلیغات زود هنگام و ۳۱۳ مورد نصب پوستر و بنر از جمله تذکر ها بوده است.

وی اظهار داشت: ۲۰۰ خبرنگار و عکاس شرکت و حضور مردم استان همدان در انتخابات را پوشش خواهند داد.

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید