Performancing Metrics

فقط دستگاه قضایی نباید در زمینه مشکلات و معضلات پاسخگو باشد | اتاق خبر
کد خبر: 321053
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1394 - 00:55
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: متأسفانه امروز این فرهنگ جا افتاده است که فقط دستگاه قضایی باید در زمینه مشکلات و معضلات پاسخگو باشد.

اتاق خبر: احمد تویسرکانی در جلسه شورای قضایی استان هرمزگان اظهار داشت: باید با آسیب شناسی پرونده‌های قضایی و شناسایی منشاء مسائل و مشکلات و علت تشکیل پرونده‌ها، به شکل جدی از دستگاه‌هایی که باعث این آسیب‌ها هستند مطالبه کرد تا در پیشگیری و حل معضلات پای کار باشند، زیرا به لحاظ تأثیر مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در یکدیگر و ضرورت استقرار وضعیت مطلوب نیازمند هماهنگی و همراهی دستگاه‌های متعدد هستیم.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی شورای قضایی استان‌ها را دارای پتانسیل و ظرفیت‌های ویژه جهت حل مشکلات منطقه‌ای دانست و افزود: شوراهای قضایی استان‌ها باید با ایجاد حساسیت و پیگیری ویژه از دستگاه‌هایی که طبق قانون در پیشگیری از معضلات مختلف مأموریت و مسئولیت مستقیم دارند پاسخگویی بخواهند چرا که دستگاه‌ها تنها در کنار هم و با همراهی هم می‌توانند جامعه را به سمت اصلاح و پیشرفت سوق دهند.

تویسرکانی ادامه داد: جرائمی نظیر سرقت، زمین خواری، ناهنجاری‌هایی نظیر طلاق و اعتیاد ارتباط مستقیم با مسائل اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد اما متأسفانه امروز این فرهنگ جا افتاده است که فقط دستگاه قضایی باید در زمینه مشکلات و معضلات پاسخگو باشد و می‌توان با مجازات‌ها و برخوردهای شدید مشکلات را حل کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید از سازمان‌ها و دستگاه های مؤثر در ایجاد این ناهنجاری‌ها پرسید چرا برنامه ریزی‌ها و نظارت‌ها به گونه‌ای نبوده که از ایجاد معضلات اجتماعی و تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی جلوگیری شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید