Performancing Metrics

امکان حضور بیش از 42 هزار رای اولی در زنجان از سال 92 تاکنون | اتاق خبر
کد خبر: 321227
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1394 - 19:05
استاندار زنجان گفت: از سال 92 تاکنون تعداد 42 هزار و 337 رأی اولی امکان حضور در پای صندوق‌های رأی برای نخستین بار را به‌دست آورده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، جمشید انصاری صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه‌های استان در محل ستاد انتخابات استانداری زنجان، اظهار کرد: طی روز گذشته که آخرین روز تبلیغات بود، با برخی تغییرات در حوزه‌های انتخابیه استان مواجه بوده‌ایم که طبق اعلام ستاد انتخابات، مجموع کاندیداهای استان در چهار حوزه انتخابیه به 88 نفر رسید.

وی افزود: در حال حاضر آمار کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان به ترتیب شامل ابهر، خرم‌دره و سلطانیه 17 نفر، خدابنده 16 نفر، زنجان و طارم 39 نفر و ماه‌نشان و ایجرود 16 نفر است.

این مسئول تصریح کرد: انتخابات در حوزه‌های مختلف با حضور عوامل اجرایی، ناظران، منتخبان هیئت نظارت شورای نگهبان و ناظران کاندیداها برای نظارت بر فرآیند انتخابات در حال اجرا است. در این رابطه بیش از 15 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی بر نحوه برگزاری انتخابات و صحت آن نظارت دارند.

انصاری، تعداد واجدین شرایط حضور در پای صندوق‌های رأی را 775 هزار و 820 نفر عنوان کرد و گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی ثبت‌احوال، امسال 16 هزار نفر به سن هجده سال رسیده‌اند که به عنوان رأی اولی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع از سال 92 که زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بود، تاکنون 42 هزار و 337 نفر برای نخستین بار رأی خود را در صندوق خواهند انداخت.

این مسئول یادآور شد: همچنین در مجموع 737 شعبه اخذ رأی برای این امر در نظر گرفته شده است که از این تعداد 322 صندوق رأی سیار و 415 صندوق ثابت است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان بر پیگیری‌های مسئولان انتخابات استان نسبت به تخلفات صورت گرفته تأکید کرد و افزود: تمامی موارد در پرونده کاندیداهای متخلف درج شده و پس از اعلام نتایج تخلفات صورت گرفته در بررسی روند انتخابات مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید