Performancing Metrics

ملت ایران، برنده اصلی انتخابات هستند | اتاق خبر
کد خبر: 321263
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1394 - 23:55
امام جمعه زنجان:
امام جمعه زنجان گفت: کسانی که رای می‌دهند و به تکلیف شرعی خود عمل می‌کنند، برنده اصلی انتخابات‌اند، چه کاندیدای مورد علاقه‌شان رای بیاورد و چه رای نیاورد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با تاکید بر این‌که مردم شریف ایران، به توصیه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، احساس تکلیف شرعی کرده و پای صندوق‌های رای می‌روند، اظهار کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، همه کسانی که رای داده‌اند برنده انتخابات محسوب می‌شوند؛ چراکه به تکلیف شرعی خود عمل کرده و به قصد قربت وارد میدان شده‌اند. در واقع، لازمه مردم‌سالاری، نقش مردم و انتخاب مردم است و قانون‌گذاری نیز، اولین وظیفه مجلس شورای اسلامی به‌شمار می‌رود.

امام جمعه زنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «ملت ایران نه مجلس دولتی می‌خواهد و نه مجلس ضددولتی» افزود: رهبر انقلاب معتقدند: «ملت ایران مجلسی می‌خواهد که متدین، متعهد، شجاع، فریب‌نخور، مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و طمع‌ورزی‌های استکبار، معتقد به اقتصاد برون‌زا، آشنا با درد مردم، مصمم به حل مشکلات مردم باشد و مرعوب آمریکا نشود و به وظایف قانونی خود عمل کند».

امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان به عنوان ستون خیمه انقلاب، یادآور شد: هدایت کشتی انقلاب به وجود فقیه جامع‌الشرایط و مبسوط‌ الید نیاز مبرم دارد. این در حالی است که باید عده‌ای عالم، عادل، دین‌شناس و زمان‌شناس نیز کنار فقیه جامع‌الشرایط حضور داشته باشند تا اگر ضرورت اقتضا کرد، وارد عمل شوند. علاوه بر این، قوای قضاییه و مجریه نیز برای مدیریت، اعمال قانون و سیاست‌گذاری در جزء باید به قوه مقننه تکیه کنند و به عبارتی، اصلی‌ترین وظیفه قوه مقننه قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این‌که انتخابات به معنای سینه سپر کردن و عرض‌اندام در مقابل دشمنان سیاسی است، تصریح کرد: انتخابات مانوری سیاسی است که منتج به اقتدار ملی و ایستادگی در برابر دشمنانی می‌شود که چشم طمع به سوی ما دارند. البته متاسفانه در طول جریان تبلیغات، طرف‌داران برخی کاندیداها به بهانه تحلیل، غیبت برخی کاندیداهای دیگر را کرده و حتی به آن‌ها هر چند خیلی اندک تهمت زده‌اند. در حالی که بر اساس شعائر دینی، حرمت رسول خدا، فرزندانش، قرآن، خانه خدا و مومن باید حفظ شود. به عبارتی هیچ‌کدام از رقبا نباید به بهانه تحلیل به یکدیگر توهین می‌کردند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر این‌که توهین‌کنندگان به جریان رقیب، در برابر پیشگاه خداوند مسئولند، خاطرنشان کرد: انتخابات، امروز به پایان می‌رسد و بعد از اعلام نتایج، رفاقت جایگزین رقابت می‌شود. در واقع همه ما موظفیم در برابر رای مرم و سلامت انتخابات، سر تعظیم فرود بیاوریم، چراکه همگی تلاش خود را کرده‌ایم و اجر حضور در انتخابات را خواهیم برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که امام جعفر صادق (ع) شب قدر را به مقام و منزلت فاطمه زهرا (س) تشبیه کرده است، گفت: براساس این روایت، هر کس فاطمه زهرا (س) را آن‌طور که شایسته مقام زهرای مرضیه است بشناسد، می‌تواند به کنه عظمت شب قدر احاطه یابد. البته هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خود می‌تواند ایشان را بشناسد و این بستگی به ایمان، معرفت، صفای نفس، خلوص و معرفت شخص نسبت به خداوند تعال دارد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ‌کدام از ما نمی‌تواند به عظمت شب قدر، همچنین عظمت فاطمه زهرا (س) دست یابد، افزود: شب قدر از هزار ماه برتر است و فضیلت زهرای مرضیه (س) نیز از هزاران زن صالحه و مومنه و شایسته برتر است.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید