Performancing Metrics

مواضع عراق و الجزایر درخصوص مبارزه با تروریسم نزدیک است | اتاق خبر
کد خبر: 321284
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 02:18
ابراهیم جعفری:
وزیر امور خارجه عراق گفت که مواضع کشورش و الجزایر در بین کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان ملل درخصوص مبارزه با تروریسم تا حدودی به یکدیگر نزدیک است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، ابراهیم جعفری در سخنانی در الجزایر با اشاره به اینکه سفرش در راستای تقویت روابط دو کشور است، افزود: همکاری میان دو کشور بنا بر دلایل استثنائی که بر عراق تحمیل شد، به تأخیر افتاد اما این سفر در جهت تقویت روابط دو کشور است و مرحله‌ای تازه در جهت تحکیم روابط در همه زمینه‌ها به شمار می‌رود.

رادیو الجزایر نیز اعلام کرد که جعفری با اشاره به خواست الجزایر در حفاظت از جان شهروندانش گفت که مساله زندانیان الجزایری در عراق را با وزیر دادگستری در میان خواهد گذاشت چرا که این مساله در اصل ارتباطی با این وزارتخانه ندارد اما وزارت خارجه تلاشش را به کار می‌بندد.

وزیر خارجه عراق روز گذشته در سفری دو روزه و بنابر دعوت همتای خود به الجزایر سفر کرد.

وی در این سفر با رمطان لعامره، همتای الجزایری‌اش دیدار و درخصوص مسایل دوجانبه و منطقه‌ای و مسایل حائز اهمیت دو کشور گفت‌و‌گو کرد.

هم‌چنین بازگشایی سفارت الجزایر در بغداد، فعال کردن کمیته‌های مشترک میان دو کشور و زندانیان الجزایری در عراق از دیگر موضوعات مورد بررسی در این سفر بود، علاوه بر آن مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه، یمن، لیبی، فلسطین و نقض‌های مکرر رژیم صهیونیستی در قدس شریف هم بررسی شد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید