Performancing Metrics

استفاده از میوه‌های وارداتی در وزارت اقتصاد ممنوع شد | اتاق خبر
کد خبر: 321573
تاریخ انتشار: 8 اسفند 1394 - 21:08
وزیر اقتصاد پس از گذشت یک هفته به انتقاد خبرنگاران واکنش نشان داد و گفت: به وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه دستور دادم از میوه‌های وارداتی در ادارات استفاده نکنند.

اتاق خبر: افزایش واردات بی رویه میوه به کشور، بدون نظارت و تامین سلامت و بهداشت جامعه از مبادی رسمی کشور بازتاب زیادی داشت، طوری که هیات وزیران دستور رسیدگی این موضوع را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرد، تا حتی در صورت لزوم در تعرفه واردات میوه نیز بازنگری شود.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ هفته گذشته نیز وزیر اقتصاد در نشست خبری در واکنش به انتقاد خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا میوه‌های وارداتی از بازاچه‌های مرزی بدون نظارت و کنترل و با حمایت استانداران به داخل کشور وارد می‌شود، نمونه این میوه‌ها در وزارت اقتصاد مشاهده می‌شود، گفته بود: واردات میوه ممنوع نیست و البته میوه‌هایی که از بازارچه‌های مرزی نیز وارد می‌شود، با نظارت گمرک است.

یک هفته پس از این موضوع علی‌ طیب‌نیا در واکنش به استفاده از میوه‌های وارداتی در تشریفات و پذیرایی از میهمانان در برنامه‌های این وزارتخانه به فارس گفت: به مسئولان وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه دستور دادم که از میوه‌های وارداتی استفاده نکنند.

وی افزود: در دفتر‌م از این میوه‌ها استفاده نمی کنم، بنابراین نباید در پذیرایی وزارتخانه نیز از میوه وارداتی استفاده شود.

وزیر اقتصاد یادآورد شد: در خانه نیز میوه وارداتی مصرف نمی‌کنیم، اعتقاد دارم تا زمانی که میوه داخلی وجود دارد نباید از نوع وارداتی مصرف کرد، مگر اینکه در داخل تولید وجود نداشته باشد. بهترین میوه‌های دنیا را در ایران داریم.

* رشد مالیات‌ها امسال خوب نیست

طیب نیا در مورد درآمد مالیاتی نیز با بیان اینکه امسال رشد مالیات‌ها مانند سال گذشته نیست، بیان داشت: رشد درآمدهای پارسال خوب بود و نمی‌خواهیم به تولید فشار مالیاتی بیاوریم. امیدواریم سال آینده درآمدهای مالیاتی افزایش یابد، زیرا هم طرح جامع مالیاتی به جلوتر خواهد رفت و رشد اقتصادی خوبی نیز پیش‌بینی می‌شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید