Performancing Metrics

منتخبان مردم سیستان و بلوچستان به صورت غیر رسمی اعلام شدند | اتاق خبر
کد خبر: 321639
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1394 - 01:47
از بامداد امروز همگان منتظر اعلام اسامی منتخبان ملت برای راه یابی به مجلس شورای اسلامی بودند اما تا کنون این امر میسر نشده اما لیست ها غیر رسمی نزدیک به واقعیت منتشر شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، مردمان سیستان و بلوچستان که همواره در سنوات گذشته انتخابات این دیار مشارکت ۷۰ درصدی را رقم می زدند، بار دیگر مشارکت گسترده ای را نشان داده و وحدت و همدلی را در راستای حفظ منافع نظام به بهترین شکل ترسیم کردند.

این شکوه حضور در برخی از حوزه ها به ویژه سیستان به اوج خود رسید به طوری که بر اساس آمارها منتشر شده دکتر حبیب الله دهمرده با رای اکثریت آرا و با کسب ۱۱۴ هزار رای ماخوذه توانست به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

در این حوزه احمد علی کیخا به عنوان دیگر نامزدها منتخب، توانست با کسب بیش از ۶۰ هزار رای به مجلس راه پیدا کند و ظهر امروز همراه دیگر نماینده منتخب با حضور در گلزار شهدای زابل ضمن تجدید میثاق با شهدا، شکر گذار این اعتماد مردمی باشند.

اما در حوزه زاهدان رقابت میان دو نماینده زاهدان علیم یارمحمدی و حسینعلی شهریاری به عنوان منتخبان مردم معرفی شدند.

در حوزه خاش نیز که همگان به نفع یک جریان قومی انصراف داده بودند و تنها سه نامزد باقی مانده بود در نهایت علی کرد توانست بیشترین آرای مردمان خاش، میرجاوه و نصرت آباد را به خود اختصاص دهد.

در حوزه سراوان نیز بر اساس آمار غیر رسمی منتشر شده محمدباسط درازهی به عنوان نماینده مردم این دیار راهی بهارستان شد.

در چابهار نیز به واسطه اعتماد مردم محمدباسط درازهی با رای مردم منتخب شد.

اما در حوزه ایرانشهر، دلگان، سرباز و قصرقند، فرد منتخب به صورت غیر رسمی هم مشخص نیست و رقابت همچنان با شمارش آرا میان دو نامزد انتخاباتی به نام های درخشان و امینی فرد به فاصله نزدیک ادامه دارد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان آمار رسمی شش حوزه انتخابیه این دیار پس از تکمیلی سرشماری آرا و طی مراحل قانونی، در اختیار رسانه های قرار خواهد گرفت.

علی اضغر جمشید نژاد در گفتگو با مهر تاکید کرد: پیش بینی می شود تا فردا ظهر لیست نهائی از طریق ستاد انتخابات در اختیار عموم قرار بگیرد.

سیستان و بلوچستان دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید