Performancing Metrics

مشارکت ۵۸ درصدی مردم همدان در انتخابات مجلس شورای اسلامی | اتاق خبر
کد خبر: 322006
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 06:39
رئیس ستاد انتخابات استان همدان:
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۵۸ و یک دهم درصد از مردم استان همدان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد ابراهیم الهی تبار ظهر یکشنبه در نشست خبری در خصوص انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان پیروزی ملت ایران را در انتخابات تبریک گفت و اظهار داشت: برآیند انتخابات پیروزی نظام جمهوری اسلامی و مردم است و مردم با شرکت در انتخابات پیام همدلی را در عرصه داخلی به گوش همه رساندند.

وی گفت: شرکت در انتخابات اعتماد بین مردم و دولت و نظام را نشان داد و مردم پیام استقامت خود را به گوش جهانیان رساندند و مردم نشان دادند که هر حرفی و هر بحثی را در پای صندوق رای دنبال می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ۹ نفر از استان همدان برای مجلس شورای اسلامی انتخاب و دو نفر نیز برای مجلس خبرگان رهبری معرفی می شد، افزود: استان همدان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هفت حوزه انتخابیه داشت که در حوزه انتخابیه همدان و فامنین جمعیت واجد شرایط رای دهی ۵۷۷ هزار و ۴۸۴ نفر بود که کل آراء ماخوذه ۲۹۱ هزار و ۶۸۵ رای بود و درصد مشارکت مردم در این حوزه انتخابیه ۵۰ و نیم درصد است.

الهی تبار با بیان اینکه از حوزه انتخابیه همدان و فامنین، حمید رضا حاجی بابایی با ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ رای و امیر خجسته با ۸۰ هزار و ۳۰۶ رای به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، افزود: نفرات بعدی در این حوزه سید کاظم حجازی با ۵۵ هزار و ۳۴۶ رای، سید مرتضی حسنی حلم با ۴۸ هزار و ۳۲۸ رای و علی اسدی با ۲۹ هزار و پنج رای بود.

وی با بیان این موضوع که درصد مشارکت مردم در حوزه انتخابیه ملایر ۵۵ درصد بود، گفت: تعداد واجدین شرایط رای دهی در این حوزه ۲۳۶ هزار و ۱۵۰ نفر بود که کل آراء ماخوذه ۱۲۹ هزار و ۹۵۶ رای بود.

وی با اعلام اینکه از حوزه انتخابیه ملایر محمد کاظمی با ۴۵ هزار و ۲۸۲ رای به مجلس راه یافت، افزود: احد آزادی خواه با ۲۹ هزار و ۸۷۲ رای و علیرضا امامی با ۲۱ هزار و ۳۲ رای به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان داشت: علی نعمت چهاردولی با ۱۹ هزار و ۲۷۲ رای و علیرضا تکلو با ۱۳ هزار و ۷۸۴ رای جزء نفرات بعدی در حوزه انتخابیه شهرستان ملایر بودند.

الهی تبار با بیان اینکه ۱۴۸ هزار و ۴۰۱ نفر واجد شرایط رای دهی در حوزه انتخابیه نهاوند بودند، افزود: مجموع آرای ماخوذه در این حوزه ۹۳ هزار و ۶۹۱ رای بود که میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه نهاوند ۶۳ و ۱۳ صدم درصد بوده است.

وی در ادامه گفت: حسن بهرام نیا با ۳۱ هزار و ۱۰۲ رای از حوزه انتخابیه نهاوند به مجلس شورای اسلامی راه یافت که پنج نفر بعدی که در این حوزه بیشترین رای را داشتند شامل علیرضا شهباز با ۲۵ هزار و ۹۰۵ رای، محمد بحیرایی با ۲۱ هزار و ۹۰۴ رای، علی سلگی با چهار هزار و پنج رای و سعید جهانیان با هزار و ۹۹۳ رای بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه تویسرکان ۸۷ هزار و ۵۸۱ نفر واجد شرایط رای دهی بودند که کل آراء ماخوذه از این حوزه ۵۴ هزار و ۴۳۶ رای بود که میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه تویسرکان ۶۲ و ۱۲ صدم درصد است.

الهی تبار منتخب حوزه انتخابیه تویسرکان را محمد مهدی مفتح با ۳۹ هزار و ۶۲۳ رای اعلام کرد و گفت: پنج نفر بعدی که بیشترین رای را داشتند شامل علی اشرف پیری با هفت هزار و ۲۰ رای، نعمت الله حکیم با دو هزار و ۵۵ رای، پوریا ترابی با هزار و ۶۷۳ رای و رسول زنگنه با ۷۹۶ رای بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه اسد آباد ۸۵ هزار و ۵۶۲ نفر واجد شرایط رای دهی بودند، افزود: کل آرای ماخوذه در این حوزه ۵۴ هزار و ۶۹ رای بود که میزان مشارکت مردم اسد آباد در انتخابات ۶۲ درصد است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه اکبر رنجبر زاده با ۱۹ هزار و ۴۳۰ رای از حوزه انتخابیه اسد آباد به مجلس شورای اسلامی راه یافت، گفت: محمد باقر بهرامی با ۱۰ هزار و ۴۷۳ رای، محمد جعفر چراغی با هشت هزار و ۱۲۵ رای، کیومرث سرمدی واله با هفت هزار و ۹۳ رای و امیر نبی زاده با دو هزار و ۶۴۱ رای جزء نفرات بعدی با بیشترین رای بودند.

الهی تبار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۱۴ هزار و ۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه کبودرآهنگ و بهار واجد شرایط رای دهی بودند، افزود: کل آراء ماخوذه در این حوزه ۱۴۸ هزار و ۱۳۳ رای بود که درصد مشارکت مردم در حوزه انتخابیه کبودرآهنگ و بهار ۶۹ و دو دهم درصد بوده است.

وی اضافه کرد: محمد علی پور مختار با ۳۹ هزار و ۷۲۵ رای از حوزه انتخابیه کبودرآهنگ و بهار به مجلس راه یافت و علی یعقوبی با ۲۸ هزار و ۳۳۲ رای، عیسی جعفری با ۲۵ هزار و ۹۰۸ رای، احمد عظیمی زاده با ۱۱ هزار و ۵۰۶ رای و فتح الله توسلی با هشت هزار و ۶۵۸ رای جزء نفرات بعدی با بیشترین رای بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه در حوزه انتخابیه رزن ۹۲ هزار و ۸۸۵ نفر واجد شرایط رای دادن بودند، افزود: کل آرای ماخوذه در این حوزه ۶۵ هزار و ۸۵۱ رای بود که درصد مشارکت مردم شهرستان رزن در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۱ و دو دهم درصد بوده است.

الهی تبار با بیان اینکه کسی در حوزه انتخابیه رزن حائز اکثریت آراء که ۲۵ درصد است نشد، بیان داشت: حسن لطفی با ۱۵ هزار و ۱۳ رای و عطاء الله سلطانی صبور با ۱۴ هزار و ۸۹۹ رای به دور دوم راه یافتند که حسین وزیری ستا با ۱۲ هزار و ۸۳۴ رای، ولی الله حق وردی با پنج هزار و ۵۳۱ رای و موسی رسولی با چهار هزار و ۲۶۵ رای جزو نفرات بعدی با بیشترین رای بودند.

وی درصد مشارکت مردم استان همدان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۵۸ و یک دهم درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس ترکیب جنسیتی ۵۰ درصد خانم ها و ۵۰ درصد آقایان در انتخابات شرکت کردند که جمع آراء ماخوذه در استان همدان ۸۳۷ هزار و ۸۲۱ رای بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۷۶ نفر در استان همدان واجد شرایط رای دهی بودند، گفت: میزان مشارکت مردم استان همدان در انتخابات مجلس ۵۸ و یک دهم درصد بوده است که درصد مشارکت مردم استان همدان در انتخابات دوره قبل یعنی دوره نهم مجلس شورای اسلامی ۶۴ و ۵ دهم درصد بوده است.

الهی تبار با بیان اینکه درصد مشارکت مردم استان همدان در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی از نظر قدر مطلق ۸۱۱ هزار نفر بوده است، افزود: این عدد در این دوره از انتخابات ۸۳۷ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین نرخ مشارکت در گروه سنی ۲۶ سال تا ۳۵ سال  با ۳۸ درصد سهم بوده است، عنوان داشت: ۶۳۵ نفر در سطح استان همدان با سن بالای ۹۶ سال در انتخابات شرکت کردند که تعاد نفرات ۸۶ سال تا ۹۶ سال نیز چهار هزار و ۳۱۹ نفر بود که در انتخابات این دوره از مجلس شرکت داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۱۲۹ هزار و ۶۸۱ نفر در رنج سنی ۱۸ تا ۲۵ سال از استان همدان در انتخابات شرکت کردند، افزود: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز جمع آراء ماخوذه ۸۴۵ هزار و ۲۵۳ رای در استان همدان بود که از این بین سید مصطفی موسوی با ۴۴۱ هزار و ۳۲۱ رای و غیاث الدین طه محمدی با ۳۱۹ هزار و ۶۵۶ رای به مجلس خبرگان راه یافتند و علی رازینی با ۲۳۹ هزار و ۶۲۸ رای و حبیب الله شعبانی موثقی با ۱۸۱ هزار و ۷۴۱ رای نفرات بعدی بودند.

مشارکت مردم استان همدان در انتخابات پنجمین دوره خبرگان را ۵۸ و شش دهم درصد بود

الهی تبار میزان مشارکت مردم استان همدان در انتخابات پنجمین دوره خبرگان را ۵۸ و شش دهم درصد اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت مردم استان همدان در دوره چهارم مجلس خبرگان ۵۷ درصد بوده است که از نظر قدر مطلق نیز در دوره چهارم ۷۴۸ هزار نفر بود که این رقم در دوره پنجم در استان همدان ۸۴۵ هزار نفر بوده است.

وی گفت: نتایج انتخابات تا صبح روز گذشته مشخص بود و منتظر بودیم تا حوزه انتخابیه همدان و فامنین نیز اعلام کند که برخی اختلاف نظر ها در سر جمع آراء بین هیئت نظارت و اجرایی بود که اصلاح و اعلام شد.

وی با بیان اینکه تمام طبقات اجتماعی جامعه در انتخابات حضور گسترده داشتند، افزود: تمام جریانات سیاسی برنامه ریزی ها و خواسته های خود را در پای صندوق رای رقم زدند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه فضای رقابتی خوبی در استان همدان وجود داشت، بیان کرد: محیط سالم و امنی بر انتخابات حاکم بود.

الهی تبار در خصوص برخی شایعات در مورد خرید و فروش آراء نیز گفت: این موضوع باید مستند باشد و در برخی شهرستان ها افرادی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند و برخی نیز تذکر گرفتند.

وی در مورد برگزاری انتخابات در حوزه هایی که به دور دوم کشیده شده است، عنوان کرد: پس از اعلام صحت انتخابات از طریق شورای نگهبان طبق قانون وزارت کشور یک ماه فرصت دارد تا انتخابات را برگزار کند که پیش بینی می شود در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه باشد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید