Performancing Metrics

فروش نوت‌ بوک‌ ها و دسکتاپ‌ های اچ‌ پی ۱۳ درصد کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 322081
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 11:43
شرکت اچ‌پی به تازگی گزارش جدید مالی خود را در رابطه با عملکرد این شرکت در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ ارائه کرده است. نکته جالب در این گزارش مقصر دانستن ویندوز ۱۰ در کاهش درآمدهای اچ‌پی است.

اتاق خبر - اچ‌پی به تازگی گزارش مالی خود را در رابطه با عملکردش در ۳ ماهه‌‌ی اول سال ۲۰۱۶ ارائه کرد. در این گزارش آمده است که درآمد بخش Personal Systems Group که رایانه‌های شخصی ویندوزی اچ‌پی را می‌فروشد، ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. میزان فروش نوت‌بوک‌های این شرکت ۸ درصد کاهش یافته و سیستم‌های دسکتاپ اچ‌پی نیز کاهش فروش ۱۳ درصدی را تجربه کرده‌اند.

اچ‌پی در جریان جلسه پرسش و پاسخی که در حاشیه مراسم گزارش مالی این شرکت برگزار شد، بطور تلویحی ویندوز ۱۰ را مقصر اصلی کاهش فروش محصولاتش نسبت به مقادیر پیش‌بینی شده معرفی کرد. این شرکت در این زمینه اعلام کرده است:

با وجود این که معتقدیم ویندوز ۱۰ یک سیستم عامل فوق‌العاده است و اپ‌های یونیورسال نیز تجربه کار با دستگاه‌هایی مثل Elite x3 ما را بهبود می‌بخشند ولی هنوز انتظاراتی که از تقاضای ویندوز ۱۰ داشتیم به واقعیت بدل نشده و ما به دقت در حال بررسی هر گونه تغییرات قیمت‌ها هستیم که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد. ما هنوز در یک بازار بزرگ کار می‌کنیم. شرکت‌های بزرگ، بزرگ‌تر می‌شوند و ما فکر می‌کنیم در این چشم‌انداز پیش رو فرصت برای ما وجود دارد. 

تصمیم مایکروسافت برای ارائه رایگان ویندوز ۱۰ به کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ فروش رایانه‌های شخصی جدید تولید کنندگان ویندوزی را تحت تاثیر قرار داده است. اما اگر بخواهیم مثبت به این قضیه نگاه کنیم، ویندوز ۱۰ بسیاری از توسعه دهندگان را برای توسعه اپ‌های جدید ترغیب می‌کند چرا که حالا ویندوز ۱۰ پایگاه اجتماعی وسیعی دارد. امیدواریم بازار رایانه‌های شخصی ویندوزی هر چه زودتر به ثبات برسد تا شاهد نوآوری‌های بیشتری در این حوزه باشیم. 

منبع: زومیت

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید