Performancing Metrics

معافیت گمرکی سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 323532
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 19:38
وزیر تجارت و صنایع افغانستان عنوان کرد
وزیر تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد: تجار ایرانی در صورت سرمایه‌گذاری در افغانستان و انتقال خطوط تولید خود به این کشور از معافیت‌های گمرکی بهره‌مند خواهند شد.

اتاق خبر: همایون رسا در حاشیه سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 درصد نیاز افغانستان از طریق ایران تامین می‌شود، افزود: ما مشترکات فرهنگی و زبانی با یکدیگر داریم، شرکت‌های زیادی از کشورهای مختلف در کشور ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به سودهای سرشاری دست یافته‌اند اما در رابطه با ایران بیشتر تفاهمات بر روی کاغذ مانده است و ما خواستار عملیاتی شدن آنها هستیم.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: عدم همترازی صادرات و واردات یکی موانع درپیش رو گسترش روابط تجاری دو کشور است ما از ایران انتظار داریم با کاهش تعرفه‌های گمرکی افغانستان، ما را در بهبود تراز تجاری یاری کند.

رسا اظهار داشت: ایجاد خط تولید در کشور ما از سوی ایرانی‌ها می‌تواند به اقتصاد افغانستان کمک فراوانی کند چرا که کشور ما دارای نیروی کار ارزان و انرژی هستیم.

وی گفت: صادرات افغانستان به ایران از طریق استان فراه امکان‌پذیر نیست و اسناد تجاری افغانستان توسط ایران در این منطقه تایید نمی‌شود و تنها راه مبادلات با ایران هم‌اکنون اسلام قلعه است و این مسئله مشکل بزرگی در توسعه تجارت بین دو کشور ایجاد کرده است.

رسا اظهار داشت: فراهم کردن عرضه و به نمایش درآمدن کالاهای ایرانی در افغانستان از دیگر خواسته‌های ما است و هدف از برگزاری این نمایشگاه نزدیک‌تر شدن تجار دو کشور و کسب اطلاعات بیشتر دو طرف از تجارب یکدیگر است ضمن اینکه بهتر شدن روابط تجاری دو کشور و یافتن بازارهای بیشتر نیز مد نظر بودهاست.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، محمدرضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان، قربان حقجو رئیس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا)، خانجان الکوزی معاون ارشد اتاق تجارت و صنایع افغانستان، محمود سیادت مسئول اتاق مشترک ایران و افغانستان و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در آئین گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.

سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان از روز چهارشنبه به مدت چهار روز در هتل اورانوس کابل کار خود را آغاز کرده است.در این نمایشگاه بیش از 100 شرکت ایرانی در 12 گروه کالایی و خدماتی محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید