Performancing Metrics

آغاز بازنگری در بازار پایه فرابورس با بررسی پیشنهادها | اتاق خبر
کد خبر: 323534
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1394 - 19:49
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران ضمن تشریح پیشنهادات فعالان بازار پایه به منظور بهبود روند معاملات این بازار، از آغاز بررسی این پیشنهادات در فرابورس ایران در فاز اول خبر داد.

اتاق خبر: بهنام محسنی با اشاره به اینکه از برآیند نظر شرکت کنندگان در نخستین نشست هم‌اندیشی با فعالان بازار پایه چند پیشنهاد کلی استخراج شده است، گفت: یکی از محورهای پیشنهادی این است که سفارش‌گیری 24 ساعته در بازار پایه حذف و همانند سایر بازارها انجام شود.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران، حذف تایید ناظر برای انجام هر معامله و انجام معاملات به صورت خودکار را دیگر پیشنهاد مطرح شده، عنوان کرد و افزود: مسئله بعدی، ایجاد دسترسی بازار برای معامله‌گران آنلاین بود.

وی در مورد پیشنهاد دسته‌بندی شرکت‌های بازار پایه گفت: بر اساس این پیشنهاد، شرکت‌های حاضر در بازار پایه در 3 گروه تقسیم‌بندی می‌شوند، به این صورت که گروه اول مختص بورس‌ها و نهادهای مالی بوده و بر اساس مکانیزم فعلی بازار پایه توافقی فعالیت می‌کند و سایر شرکت‌ها به تناسب میزان شفافیت مالی و نقد شوندگی در گروه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

محسنی با بیان اینکه در گروه دوم که شامل شرکت‌های شفاف‌تر است، معاملات همه روزه به صورت پیوسته و عادی و با دامنه نوسان 5 درصد صورت می‌گیرد، بیان داشت: نحوه معاملات شرکت‌های گروه سوم نیز مشابه گروه دوم است، با این تفاوت که این شرکت‌ها تنها دو روز در هفته امکان معامله دارند.

به گفته وی، تفکیک تارنمای بازار پایه از سایر بازارها از جمله موارد مورد نظر بود که طی آن اطلاعات کامل شرکت‌های این بازار به طور مجزا به نمایش در خواهد آمد.

محسنی خاطرنشان کرد، پیشنهادات مطروحه در این نشست دسته‌بندی و فرایند بررسی آن در فرابورس ایران آغاز شده است که به محض نهایی شدن برای تایید و اعلام نظر به سازمان بورس ارسال خواهد شد.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید