Performancing Metrics

کلماتی‌که‌سبب‌افزایش‌میلیونی‌اجاره‌بهامی‌شوند/جدول | اتاق خبر
کد خبر: 32371
تاریخ انتشار: 4 آبان 1391 - 11:48

 

مشاهده شده است که برخی کلمات در قیمت مسکن‌ و اجاره‌بهای شمال شهر نقش تاثیرگذاری بازی می‌کند و این کلمات گاهی قیمت مسکن مورد نظر را به صورت میلیونی افزایش می‌دهد.

اتاق نیوز- در بازار خرید و فروش و یا اجاره مسکن می‌توان موارد عجیب و جالب بسیاری مشاهده کرد. مخصوصا این روزها که قیمت مسکن و اجاره‌بها در بالاترین سطح خود قرار دارند این موارد عجیب‌وغریب بیشتر شده‌است. گویا صاحبان مسکن‌- مخصوصا مسکن‌های واقع در شمال شهر- دیگر به کلی از افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها زیر سایه نوسانات اقتصادی کشور ناامید شده‌اند و به شیوه‌های دیگری برای افزایش نرخ‌های خود روی آورده‌اند.

بر همین‌ اساس آنطور که گزارشات نشان می‌دهد اکنون نقدینگی از بازار مسکن رخت بسته و از همین‌رو رکود خرید و فروش و اجاره‌ مسکن دست صاحبان مسکن در افزایش را کمی تنگ رده‌است. بنابراین صاحبان مسکن چاره‌ای ندارند که برای رسیدن به پولی بیشتر دست به خلاقیت‌های خاص خود بزنند.

در این شرایط مشاهده شده است که برخی کلمات در قیمت مسکن‌ و اجاره‌بهای شمال شهر نقش تاثیرگذاری بازی می‌کند و این کلمات گاهی قیمت مسکن مورد نظر را به صورت میلیونی افزایش می‌دهد. یعنی صاحب مسکن با چسباندن دو، سه لقب به محله و یا خانه‌اش و یا نام بردن از برندهای مورد استفاده در تزئینات استفاده شده قیمت خرید و یا اجاره‌بهای مسکن خود را نسبت به سطح منطقه به صورت میلیونی افزایش می‌دهد.

برای شفاف شدن این موضوع باید مثالی عنوان کرد. در منطقه هروی اکنون قیمت اجاره‌ ماهانه یک مسکن 60 تا 70 متری از ماهی 700 هزار تومان آغاز و تا 1 میلیون و 500 هزار تومان هم پیش می‌رود. این روزها اما برخی صاحبان مسکن شیوه‌ای را در این محله مد کرده‌اند که از طریق آن مسکن‌های خود را با قیمت‌های بالاتری اجاره می‌دهند.

برای مثال آنها اسم یک شیرینی‌فروشی در منطقه هروی را ملاک قرار داده و با استفاده از نام و شهرت آن شیرینی‌فروشی به قیمت ملک خود اضافه می‌کنند. برای مثال صاحب مسکنی که خانه او نزدیک به شیرینی‌فروشی ساقدوش (واقع در محله هروی) باشد اجاره‌بهای مسکن خود را شاید تا 1 میلیون تومان هم بالاتر از نرخ محل عنوان کند. یعنی صاحب این ملک با استفاده از نام این شیرینی‌فروشی معروف از مستاجر 1 میلیون تومان اجاره بالاتر نسبت به سقف اجاره‌بهای محله طلب می‌کند.

این اما پایان ماجرا نیست. در برخی از محله‌های دیگر شمال شهر هم مد شده که با استفاده از برند وسایل استفاده شده در خانه قیمت خرید و یا اجاره‌بها را بالاتر برده‌اند. برای مثال صاحب مسکن با نام بردن از برند آیفون تصویری کار گذاشته شده در خانه قیمت اجاره‌ ماهانه را 200 تا 300 هزار تومان بالاتر از سقف محله اعلام می‌کند. یا به این بهانه که آپارتمان مجهز به در کشویی برقی‌است و یا در آن از نورپردازی خاصی استفاده شده اجاره‌بهای بیشتری طلب می‌کند.

درحقیقت این وسایل و تجهیزات نیستند که در نواحی شمال تهران قیمت‌ها را بالاتر می‌برند بلکه صاحبان مسکن سعی می‌کنند با استفاده از فن «زبان‌بازی» و کلمات جذاب پول بیشتری به جیب بزنند. برخی مستاجران و متقاضیان ملک هم هستند که نسبت به این کلمات حساسیت خاصی دارند. بنابراین زمانی که صاحب مسکن آنها را با کلمات خود اغوا کرد آنها حاضر می‌شوند قیمتی بسیا

بالاتر از سقف محله و منطقه را به او پرداخت کنند. آن هم به این امید که در نزدیکی شیرینی‌فروشی ساقدوش خانه دارند و یا برند آیفون تصویری و ریموت در پارکینگشان از نام‌های معروف جهان است!

در جدول زیر شما می‌توانید از قیمت برخی از این خانه‌ها مطلع شوید:

محله متراژ مشخصات اجاره‌بها(میلیون تومان) ودیعه(میلیون تومان)
هروی 84 در برقی، آیفون تصویری، برند معروف مبلمان 3.000 30.000
نیاوران 60 روبه‌روی پارک نیاوران 2.800 35.000
پاسداران 80 مجهز به شیرآلات و مبلمان با برند معروف 2.300 30.000
زعفرانیه 65 مجاورت با برجی معروف 3.100 25.000
کامرانیه 70 طراحی لوکس و غربی 3.000 20.000
 

منبع:اقتصاد ایران آنلاین

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید