Performancing Metrics

تاسیس کمیته کار ترکیه و ایران | اتاق خبر
کد خبر: 323800
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 18:26
نخستین جلسه کار ترکیه و ایران، 15 اسفندماه 94 برابر با 5 مارس 2016 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA) تشکیل شد.

اتاق خبر: در نخستین نشست این کمیته که در فضای مثبت و دوستانه برگزار شد، تاسیس کمیته داوری برای حل اختلاف تجار طرفین، کمیته گمرک و حمل و نقل با هدف سهولت تجارت بین 2 کشور و همچنین تبادل نیروی متخصص و آموزش مشترک بین اتاق‌های 2 کشور مورد تاکید قرار گرفت.

بنا بر این گزارش به نقل از اتاق ایران، در این نشست، از طرف ایران حسین پیرموذن، رئیس کمیته کار ایران و ترکیه؛ علی اصغر فرشچی، نماینده معاونت بین‌الملل اتاق ایران؛ رضا کامی، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه؛ جلال ابراهیمی، دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه و سماء فرخنده‌نژاد، منشی کمیته کار ایران و ترکیه حضور داشتند. از طرف ترکیه نیز Memis Kutukcu رئیس کمیته کار ترکیه و ایران،Tumur Kaymaz مسوول پروژه اتاق فکر (TEPAV) و kaan Gaffaroglo منشی کمیته کار ترکیه و ایران حضور یافتند. همچنین برای پیشبرد کار کمیته مشترک ترکیه و ایران، آقای کان غفاراوغلو از ترکیه و سماء فرخنده‌نژاد از ایران به نمایندگی از طرف 2 کشور انتخاب شدند.

در این جلسه تصمیم‌گیری‌های ذیل اتخاذ شد:

1-    آدرس سایت‌های اینترنتی اتاق های ترکیه و ایران به نشانی TOBB و ICCIMA در محل مناسب سایت طرفین به اشتراک گذاشته شود و خلاصه اطلاعات طرفین نیز درج شود.

2-    با هدف ارتقای سطح بخش خصوصی عضو اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌های ایران به همراهی TOBB و TEPAV و دانشگاه ETU برای آموزش پرسنل و تبادل متخصصان، زیرکمیته آموزشی ایجاد شود.

3-    برای حل عدم تفاهم دو طرف و مشکلات تجاری، زیرکمیته‌ای به نام کمیته داوری ایجاد شود

4-    برای حل مشکلات گمرک، تردد، حمل و نقل و اوراق تجاری بین تجار ایرانی و ترک نیز زیرکمیته‌ای به نام کمیته گمرک و حمل و نقل ایجاد شود.

5-    به منظور پیش برد همکاری دو جانبه اتاق‌های شهرستان‌های ایران و ترکیه و برای تسریع در تبادل اطلاعات متقابل اقدامات زیر صورت می‌گیرد:

الف- در اجرای خواهر خواندگی اتاق‌ها پروژه پایلوت ارتقای روابط بین اتاق اردبیل و قونیه انجام خواهد شد.

ب- برای شناسایی توانمندی‌های مشترک به صورت متقابل تماس، و تلاش‌ها بیشتر خواهد شد.

ج- به منظور جلسات سه ماه یک‌بار طرفین متعهد شدند جلسه دوم در جولای 2016برابر با تیرماه 95 در محل اتاق بازرگانی قونیه برگزار شود.

گفتنی است توافق‌های یاد شده به امضای حسین پیرموذن رئیس کمیته کار ایران و ترکیه و Memis Kutukcu رئیس کار ترکیه و ایران رسید.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید