Performancing Metrics

آغاز شماره گذاری اسکانیا | اتاق خبر
کد خبر: 323891
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 22:25
معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا از ارائه مجوز تمدید شماره‌گذاری سه مدل از اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، مراسم رونمایی از پلاک های سیاسی توسط سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و با حضور معاون کنسولی وزارت خارجه انجام و اجرای طرح سراسری تعویض پلاک این خودروها از اردیبهشت‌ماه سال آینده کلید می خورد.

سرهنگ احمد رستمی، معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در حاشیه رونمایی از این پلاک‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی تعویض پلاک وسیله نقلیه، امروز از پلاک‌های سیاسی و سرویس سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های بین‌المللی و سیاسی رونمایی شد.

وی افزود: این پلاک‌ها در قالب پلاک‌های ملی و در ابعاد ۱۱ در ۵۲ و پس زمینه آن، آبی بوده و با نوشتاری مشکی‌رنگ مشخصات روی آن درج می‌شود.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: حرف لاتین D مربوط به خودروهای سیاسی و کنسولی بوده و حرف لاتین S مربوط به سرویس سفارتخانه‌ها است.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه در بالای سمت راست این پلاک‌ها به جای عبارت ایران، عبارت سیاسی درج شده است، گفت: کد این پلاک‌ها نیز با رنج ۱۱ آغاز شده و تا ۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پلاک‌های سیاسی نیز فردمحور است، تصریح کرد: سه عدد سمت راست این پلاک‌ها معرف کشور و اعداد سمت چپ آن نیز رده و جایگاه راننده پلاک را نشان می‌دهد، به عنوان مثال در پلاکی که امروز رونمایی شد عدد ۲۱۴ نشان‌دهنده کشور آلمان بوده و عدد ۱۱ و ۱۲ نشان می‌دهد که این پلاک متعلق به سفیر این کشور است.

وی با اشاره به حضور نمایندگی ۱۳۳ کشور جهان در جمهوری اسلامی، افزود: ما پیش‌بینی ۱۷۰ هزار ظرفیت پلاک برای ۱۵۰ کشور را کرده‌ایم.

تردد ۲۳ هزار خودروی سیاسی در کشور

معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی که چه تعداد خودروی سیاسی در کشور وجود دارد، گفت: حدود ۲۳ هزار دستگاه خودروی سیاسی و سرویس نمایندگی‌های سفارتخانه‌ها در کشور تردد می‌کنند.

رستمی ابراز امیدواری کرد: با توجه به رونمایی از این پلاک، در اردیبهشت‌ماه سال آینده با همکاری وزارت امور خارجه، طرح تعویض پلاک خودروهای سیاسی آغاز شود.

آغاز شماره گذاری اسکانیا

وی از ارائه مجوز تمدید شماره‌گذاری سه مدل از اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: مجوز تمدید شماره‌گذاری اتوبوس‌های برون‌شهری «درسا» و «مارال» تولید شرکت عقاب افشان یا همان اسکانیا و همچنین مجوز مدل اتوبوس‌های درون شهری مدل «آرین» همین شرکت، صادر شده است.

وی درباره فرآیند صدور مجوز گفت: در راستای رعایت استانداردهای ایمنی کیفیت و آلایندگی زیست‌محیطی، شماره‌گذاری برخی از خودروها متوقف می‌شود.

سرهنگ رستمی درباره اتوبوس‌های شرکت عقاب‌افشان گفت: خودروهای این شرکت پس از توقف در شماره‌گذاری، بررسی‌های کارشناسی ما در معاونت فنی و مهندسی معاونت ناجا و همچنین بازدید میدانی از خطوط تولید این اتوبوس‌ها در سمنان در نهایت مجوز شماره‌گذاری این سه مدل صادر شد.

 معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا از توقف و عدم تولید اتوبوس‌های ۴۲۱۲ اسکانیا که قبلا جزو پرحادثه‌ترین این نوع اتوبوس‌ها بودند، خبر داد و گفت: سه محصولی که تولید آن انجام شده نیز پس از رصد پلیس و اخذ تاییدیه‌های لازم، شماره‌گذاری خواهد شد که شرح آن داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد ۴۱۶۰ که مربوط به واژگونی و پایداری و استانداردهای آن است، این موارد مورد بررسی قرار گرفته، گفت: در گذشته امکان تست پایداری واژگونی اتوبوس‌ها مقدر نبود و در کشور دیگری این کار انجام می‌شد اما با پیگیری‌های انجام شده این تست‌ها در داخل کشور انجام گرفت.

به گفته وی، در سیستم برق‌کشی این اتوبوس‌ها نیز تغییرات قابل توجهی انجام شده و ضمن کم شدن تعداد سیم‌ها، سیستم هوشمندی وجود دارد که نواقص را رصد و اعلام می‌کند.

عدم رعایت استاندارد یورو۵ در برخی از خودروهای وارداتی

معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا درباره رعایت استانداردهای آلایندگی زیست‌محیطی در برخی خودروهای وارداتی، گفت: براساس مصوبه دولت از سال ۹۴، خودروهای وارداتی باید دارای استاندارد یورو ۵ بوده و خودروهای داخلی نیز باید حداقل دارای استاندارد یورو ۴ باشند اما در بررسی برخی خودروهای وارداتی مشخص شد که استانداردهای یورو ۵ انجام نشده و با استانداردهای پایین‌تری وارد ایران شده‌اند.

رستمی به واردکنندگان این خودروها هشدار داد: پلیس جلوی شماره‌گذاری خودروهای با استانداردهای پایین‌تر را خواهد گرفت؛ تیمی با حضور پلیس، محیط زیست و گمرک، این موارد را بررسی کرده و تخلف محرز شد.

معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا درباره شماره‌گذاری‌های خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی، گفت: واردات این خودروها براساس مصوبه دولت ممنوع است و اگر این اتفاق رخ داده باشد، پلیس به هیچ عنوان اجازه شماره‌گذاری این خودروها را نخواهد داد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید