Performancing Metrics

تمجید «لاوروف» و «کری» از پیشرفت در روند آتش بس سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 323921
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1394 - 23:44
وزارت خارجه روسیه:
وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای جزئیات مذاکره تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا در خصوص تحولات خاورمیانه را تشریح کرد.

اتاق خبر- وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای جزئیات مذاکره تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا در خصوص تحولات خاورمیانه را تشریح کرد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای به تشریح جزئیات مباحث بررسی شده در گفتگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور با جان کری همتای آمریکایی وی پرداخت.

بر اساس این گزارش لاوروف و کری در این گفتگوی تلفنی از پیشرفت روند برقراری آتش بس در سوریه ابراز خرسندی کردند و از آن تمجید کردند.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه روسیه تصریح شده است که به صورت کلی ارزیابی از فرآیند آتش بس مثبت است و پایبندی به آن به شکل قابل توجهی موجب کاهش خشونت در سوریه شده است.

از سوی دیگر ۲ وزیر تاکید کردند که نباید این فرصت از دست برود و باید در روند ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری تحت نظارت استفان دیمیستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، تسریع شود.

در همین راستا لاوروف در مکالمه با جان کری بر ضرورت حضور همه طرف های سوری از جمله کردها در مذاکرات صلح سوریه تاکید کرد.

به علاوه اینکه وزرای خارجه روسیه و آمریکا بر وجود پیشرفت در ارائه کمک های بشردوستانه به مناطق تحت محاصره در سوریه تاکید نمودند.

لاوروف و کری همچنین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی موجود در یمن، بر ادامه همکاری ها در خصوص حل بحران این کشور جنگ زده تاکید کردند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید