Performancing Metrics

اندیشه تشکیل کشور فدرال در سوریه مردود است | اتاق خبر
کد خبر: 324219
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 04:22
ریاض حجاب:
رئیس هیات عالی مذاکرات که از "فهرست ریاض" شکل گرفته است، اعلام کرد که مخالفان سوری "پیشنهاد روسیه" مبنی بر تشکیل کشور فدرال را نمی‌پذیرند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در پی اظهارات سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه امیدوار است شرکت کنندگان در مذاکرات سوریه به اندیشه تشکیل جمهوری فدرال دست یابند و وی گفته بود: اگر این مساله فایده بخش باشد، سوریه احتمالا یک کشور فدرال می‌شود؛ ریاض حجاب، رئیس هیات عالی مذاکرات که این هیات مورد حمایت عربستان سعودی است، عنوان داشت، مخالفان پیشنهاد روسیه برای تشکیل کشور فدرال در سوریه را نمی‌پذیرند.

در پاسخ به واکنش‌هایی که این اظهارات ریابکوف برانگیخته بود، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هفته گذشته مجددا تاکید کرد که موضع اصولی روسیه این است که این حق سوری‌ها است که خودشان نظام داخلی آینده کشورشان را تعیین کنند.

ریاض حجاب همچنین در اظهاراتی در مصاحبه با رویترز مدعی شد که ده‌ها تن در حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسی در حلب کشته شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه صبح امروز اعلام کرد که جنگنده‌های روسی در سوریه هیچ حملاتی علیه گروه‌های مسلحی که با آتش بس موافقت کردند، ندارند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید