Performancing Metrics

آمریکا شرکت چینی متهم به معامله با مخابرات ایران را هدف تحریم قرار داد | اتاق خبر
کد خبر: 324254
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 08:29
شرکت «زد.تی.ای» که به فروش غیرقانونی محصولات آمریکایی به مخابرات ایران متهم شده رسماً در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، دولت آمریکا روز دوشنبه شرکت چینی «زد.تی‌.‌ای» و سه شرکت دیگر را به بهانه داشتن طرح‌هایی ادعایی برای بازصادرات برخی کالاها به ایران، هدف تحریم قرار داد.

وزارت بازرگانی آمریکا در اطلاعیه‌ای عمومی با اشاره به برخی از اسناد ادعایی شرکت ZTE، این شرکت سازنده تجهیزات ارتباطی را به داشتن برنامه‌هایی برای استفاده از شرکت‌های غیرتجاری برای پیشبرد اهدافش متهم کرده است.

محدودیت‌هایی که واشنگتن علیه شرکت چینی در نظر گرفته خرید اجناس آمریکایی از سوی این شرکت را دشوار می‌کند، چراکه از این پس تحویل هر قطعه ساخت آمریکا به این شرکت، باید با مجوز دولت آمریکا انجام شود. 

حق تجدیدنظر خواهی برای شرکت چینی محفوظ است و وزارت بازرگانی در اطلاعیه روز دوشنبه گفته ZTE می‌تواند از روز سه‌شنبه اعتراضش را اعلام کند.

در سال 2012 خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که این شرکت با امضای قراردادی چندمیلیون دلاری برای تحویل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی به شرکت مخابرات ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است. 

شرکت‌های آمریکایی از جمله مایکروسافت، آی.بی.ام، اوراکل و دل که گفته می‌شود اقلام آن‌ها در این قرارداد موجود بوده، همگی از قرارداد زد.تی.ای با ایران اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. 

آمریکا از مدت‌ها پیش فروش تجهیزات در زمینه فناوری به ایران را ممنوع اعلام کرده است. به نوشته رویترز، واشنگتن معتقد است که زد.تی.ای برای دور زدن تحریم‌ها از شرکت‌های صوری استفاده کرده است. 

رویترز هرچند نوشته است که هنوز میزان اثرگذاری تحریم‌های آمریکا بر فعالیت‌های آینده این شرکت چینی مشخص نیست، اما به نقل از زد.تی.ای نوشته است که این شرکت استفاده زیادی از قطعات آمریکایی دارد. 

علاوه بر زد.تی.ای، محدودیت‌های مد نظر آمریکا بر دو شرکت چینی وابسته به این شرکت، به نام‌های تلکامیونیکیشن و بیجینگ 8-استار و یک شرکت ایرانی به نام زد.تی.ای پرشین هم اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید