Performancing Metrics

رئیس جمهور زیمبابوه به ژاپن می رود | اتاق خبر
کد خبر: 324408
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 22:14
یافتن بازاری جدید برای فعالیت شرکت های ژاپنی و ممانعت از نفوذ رو به گسترش چین در قاره آفریقا از جمله علل اصلی دعوت رئیس جمهوری ژاپن از همتای زیمبابوه ای عنوان می شود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از تلگراف، دولت توکیو از «رابرت موگابه» رئیس جمهوری زیمبابوه برای سفر به ژاپن در طول ماه جاری (مارس) دعوت کرد.

انتظار می رود که هدف از این دعوت، امکان سنجی افزایش نفوذ سیاسی و تجاری ژاپن در قاره آفریقا باشد حال آنکه به گفته برخی رسانه ها نظیر «اسپوتنیک» بحث درباره افزایش حضور ژئوپلیتیک چین در قاره سیاه نیز از محورهای اصلی این سفر عنوان می شود.

لازم به ذکر است که چین حضور پررنگی در حوزه آفریقا دارد و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور در سفری که چندی پیش به آفریقای جنوبی داشت از اختصاص ۶۰ میلیارد دلار برای پیشبرد ۱۰ طرح توسعه ای در قاره سیاه خبر داد. وی همچنین در نوامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) سفری به کشور زیمبابوه داشت.

علاوه بر این، چین به تازگی قرارداد احداث پایگاه نظامی در کشور جیبوتی واقع در منطقه استراتژیک شاخ آفریقا را از آن خود کرده که تا ۱۰ سال اعتبار خواهد داشت.

تصمیم «شینزو آبه» نخست وزیری ژاپن برای دعوت از موگابه در حالی اعلام می شود که این دو بر سر رابطه با کره شمالی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و عمق دوستی هراره – پیونگ یانگ بر کسی پوشیده نیست.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید