Performancing Metrics

اجرای 43 پروژه عمرانی در منطقه آزاد ارس | اتاق خبر
کد خبر: 324426
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 23:48
منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از کانال‌های تجارت آزاد کشور 43 پروژه عمرانی را با 160 میلیارد تومان بودجه در سال 1394 احداث کرده است.

اتاق خبر: محسن خادم عرب باغی - مدیر کل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس - امروز در نشستی خبری با اشاره به این‌که مناطق آزاد باید تامین هزینه را از طریق فعالیت‌های خود انجام دهند، گفت: از آنجاکه تولید در منطقه آزاد اهمیت بالایی برای توسعه منطقه و کسب بازار منطقه‌ای دارد، در منطقه آزاد ارس واحد‌های کشاورزی، پتروشیمی و شیلاتی اقدام به تولید و ارائه‌ محصول می‌کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ صادرات ناشی از تولید منطقه آزاد به گفته عرب‌باغی قریب به 40 میلیون دلار بوده که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری نداشته است.

وی این سکون در میزان صادرات را ناشی از اثرات مخرب تحریم و تنش‌های منطقه‌ای دانست.

اهمیت فرصت ایجاد شده بازار روسیه به گونه‌ای است که مدیر کل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس نتوانست در صحبت‌های خود از اشاره به آن بگذرد و با بیان این‌که نباید در مقابل فرصت‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که با رسیدن آنها تازه شروع به برنامه‌ریزی کنیم، گفت: در تلاش هستیم بتوانیم در محصولاتی که ارائه می‌کنیم خلأ محصولات ترکیه به روسیه را از طریق محصولاتی که در آنها مزیت داریم پر کنیم.

وی در تشریح فعالیت‌های کشاورزی در منطقه آزاد ارس با اشاره به ایجاد زیرساخت برای توسعه این صنعت در آن منطقه اظهار کرد: در سالی که گذشت 1800 هکتار زمین برای کشت محصولات باغی از جمله زردآلو به کشاورزان داده شد که در برخی مناطق این باغ‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در برخی نیز در حال نهال‌کاری هستند.

فعالیت 14 واحد پالایشگاهی و پتروشیمی و همین‌طور ساخت 2.5 میلیون مترمربع ساختمان در اواخر سال 1393 و سال 1394 از جمله مواردی بودند که عرب‌باغی آنها را به عنوان فعالیت‌های این منطقه در سالی که گذشت برشمرد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید