Performancing Metrics

معرفی بهترین مقاصد گردشگری فرهنگی و هنری دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 324640
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394 - 17:44
در گوشه و کنار دنیا، شهرهایی هستند که از پیشینه‌ی تاریخی غنی‌تری برخوردارند. این پیشینه‌ی تاریخی سبب شده که فرهنگ و هنر در آن شهر جلوه‌ی دیگری داشته باشد. 

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، زمانی که صحبت از فرهنگ یک منطقه می‌شود، اولین مواردی که به ذهن می‌رسد، آداب و رسوم، سرمایه‌های هنری، دستاوردهای اجتماعی و معماری و حتی آشپزی منحصر‌ به‌ فرد آن مکان است.

این مقاصد گردشگری فرهنگی و هنری، بخش‌های متفاوتی از فرهنگ و تاریخ را در بر می‌گیرند. از بقایای بناهای تاریخی متعلق به اولین تمدن‌های بشری در روی زمین تا سازه‌های مدرن و باشکوهی که سر به فلک می‌کشند.

فرهنگ و هنر، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها هستند. هر جایی که سفر می‌کنیم، این آثار فرهنگی و هنری آن مکان هستند که در ذهن ما باقی می‌مانند و آن شهر یا کشور را از سایر نقاط این کره‌ی خاکی، متمایز می‌کنند. در ادامه با بهترین شهرهای فرهنگی و هنری دنیا آشنا می‌شویم.

استانبول، ترکیه

 

سفر به استانبول، شهری که دو قاره در آن به هم می‌پیوندند، گشت‌ و گذاری در زمان و تاریخ است. زادگاه کلیسای روم شرقی به در اختیار داشتن جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و بناهای تاریخی باشکوهی چون مسجد ایاصوفیه، نقاشی‌های دیواری و کاشیکاری‌ها، مسجد آبی و کاخ توپ قاپی (Topkapı) می‌بالد.بازارهای شلوغ و پرهمهمه‌ی این شهر نیز جلوه‌ای از فرهنگ و آداب و رسوم ترکیه هستند. سفری دریایی در تنگه‌ی بسفر، چشم‌انداز بی‌نظیری از بقایای قرون وسطایی و کاخ‌های باشکوه را در مقابل دیدگان شما به نمایش می‌گذارد. بخش‌های قدیمی استانبول، طنین‌انداز هیاهوی جنگ‌های صلیبی هستند. پس از گشت‌و‌گذار در تاریخ و فرهنگ این شهر، رستوران‌های لوکس و کافه‌های بی‌نظیر، منتظر پذیرایی از شما با بهترین و لذیذترین غذاها ونوشیدنی‌های محلی هستند.

 

سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

 

سانفرانسیسکو که در قلب دره‌ی سیلیکون واقع شده، چیزی فراتر از شرکت‌های مطرح فناوری و پل گلدن گیت دارد. یک سفر با فرابر در خلیج سانفرانسیسکو یا یک تور تله‌کابین، چشم‌اندازهای زیبایی از این منطقه را به نمایش می‌گذارد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های سانفرانسیسکو، اسکله‌ی Fisherman و خانه‌های قدیمی ویکتوریایی موسوم به Painted Ladies را می‌توان نام برد. یکی از مکان‌های دیدنی که نباید از دست بدهید، جزیره‌ی گنج است که در سال ۱۹۳۹ میزبانی نمایشگاه جهانی (اکسپو) را به عهده داشته است.

 

مادرید، اسپانیا

شهر مادرید اسپانیا مملو از آثار هنری و معماری است. از میان قابل توجه‌ترین این آثار می‌توان نیم‌تنه‌ی سنگی Dama de Elche در موزه‌ی ملی باستان‌شناسی و شاهکارهای تی شن (Titian) و Hans de Beken در قرن شانزدهم را نام برد. در اسپانیا از هنر مدرن به خصوص رقص فلامنکو نیز لذت خواهید برد. بازار El Rastro flea  به خصوص مجموعه‌های آنتیک گالری Galerías Piquer، بهترین مکان برای خرید سوغات است.

 

بارسلونا، اسپانیا

 برای لذت بردن از غذای لذیذ تاپاس، و معماری سوررئال آنتونی گودی، معمار مشهور اسپانیایی باید به بارسلونا سفر کنید. تعدادی از آثار دیدنی گودی از جمله کلیسای ساگرادا فامیلیا، کازا باتیو و پارک گوئل در این شهر قرار دارند. در منطقه‌ی El Born با تاریخچه‌ی غنی این شهر آشنا می‌شوید، جایی که خیابان‌های باریک و بناهای قدیمی آن از جمله El Fossar de les Moreres و El Museu del Born شما را به سفری در دل تاریخ می‌برند. با این حال، در بناهایی چون Les Glòries، Fundació Joan Miró و... هنر مدرن و سوررئالیسم را مشاهده خواهید کرد. غذاهای مدیترانه‌ای و آشپزی موروها در رستوران‌ها و کافه‌های سراسر شهر به وفور یافت می‌شوند.

 

وین، اتریش

شهر وین چون مرواریدی در جعبه‌ی جواهر اتریش می‌درخشد. این شهر بهترین مکان برای لذت بردن از موسیقی کلاسیک و شیرینی‌های اتریشی به خصوص اشترودل سیب در کافه Weimar است. معماری دودمان هایسبورگ، گذشته‌ی تاریخی این شهر را نشان می‌دهد. به خصوص شاهکارهایی چون کتابخانه‌ی ملی اتریش با سبک باروک، که موزه‌ی Globe نیز در آن قرار دارد. موزه‌ای با اشیایی که قدمت آنها به پیش از قرن نوزدهم میلادی می‌رسد. در Wiener Staatsoper می‌توانید از دیدن نقاشی‌های دیواری و اجراهای اپرای بی‌نظیر لذت ببرید. در خانه‌ی موسیقی مدرن Muth می‌توانید اجرای گروه کر Vienna Boys را ببینید.

 

ونیز، ایتالیا

 

 در پیچ و خم خیابان‌های سنگ‌فرش شده، میدان‌های سنگی و کانال‌های پیچ در پیچ ونیز، هنر و فرهنگ این نقطه از کره‌ی خاکی را ستایش خواهید کرد. پس از گشت‌و‌گذار در شهر و لذت بردن از تماشای معماری ونیزی که ترکیبی از معماری بیزانس، ایتالیایی و عثمانی است، سری به موزه‌ی هنری Galleria dell’ Accademia di Venezia بزنید. در رستوران Da Fiore از طعم لذیذ پاستای pappardelle و غذاهای بی‌نظیر ایتالیایی لذت ببرید. علاوه بر آشپزی، هنر مدرن از جمله آثار بلوری رنگارنگ ونیزی در Fondazione Giorgio Cini نیز جلوه‌ی دیگری دارد. در سینما Teatrino Grassi، یک شب را با دیدن آثار سینمای ایتالیا بگذرانید. در Ristorante Quadri از طعم لذیذ شیرینی‌های وانیلی لذت ببرید.

 

واشینگتن، دی. سی.، آمریکا

 

واشینگتن یکی از زیباترین شهرهای ایالات متحده‌ی آمریکا است که هر کسی باید برای یک بار هم که شده آن را از نزدیک ببیند. موزه‌ها، بناهای تاریخی و تاریخچه‌ی این شهر، دیدنی هستند. در این شهر از بنای یادبود واشینگتن، بنای یادبود لینکلن و یادبود کهنه‌ سربازان ویتنام دیدن کنید. از دیگر دیدنی‌های این شهر می‌توان موزه‌ی ملی هوافضای اسمیتسونین (Smithsonian) را نام برد که محل نگهداری "پرنده‌ی رایت" ساخته‌ی برادران رایت در سال ۱۹۰۳ است. در فصل بهار، فستیوال زیبای شکوفه‌های گیلاس در واشینگتن برگزار می‌شود. مرکز فرهنگی Dupont Circle جایی است که در آن گردشگران می‌توانند از فروشگاه‌های بزرگ و بوتیک‌های متعدد خرید کنند و در خلاقانه‌ترین رستوران‌های این کشور، غذا بخورند.

 

سن‌پترزبورگ، روسیه

دومین شهر بزرگ روسیه، آثار زیبایی از گذشته‌ی فرهنگی و هنری این کشور را به نمایش می‌گذارد؛ کاخ‌ها و کلیساهای زیبایی که نمای آنها با رنگ‌های گوناگون و گنبدهای طلایی و کاشیکاری‌های بی‌نظیر، تزیین شده است. از میان شاخص‌ترین آثار هنری و معماری این شهر، کلیسای ناجی در خون (Savior on Blood)، کاخ زمستانی که میزبان موزه‌ی ارمیتاژ است و کلیسای سنت پیتر و پل را می‌توان نام برد که از جاذبه‌های بسیار دیدنی سن‌پترزبورگ هستند. یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به این شهر، تابستان است. می‌توانید بر فراز کلیسای جامع St. Isaac، تصویر تمام‌نما و زیبایی از شهر را مشاهده کنید و در پارک Alexandrvovsky، بعدازظهرتان را بگذرانید.

 

لندن، انگلستان

 

از میان دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی لندن می‌توان کاخ باکینگهام، تورهای برج لندن و کلیسای وست مینستر را نام برد. در فصل تابستان می‌توانید از اجراهای نمایشنامه‌های شکسپیر در Globe Theater لذت ببرید. در همان نزدیکی می‌توانید از پل مدرن هزاره (Millennium Bridge) و بازار Borough دیدن کنید. اگر زمان کافی در اختیار داشته باشید، می‌توانید با بازدید از منطقه‌ی Brick Lane، تنوع فرهنگی موجود در لندن را مشاهده کنید، می‌توانید لذیذترین غذاهای هندی را بچشید و با فرهنگ‌های گوناگون از سراسر دنیا مواجه شوید.

 

نیویورک، آمریکا

 

شاید بتوان گفت که نیویورک یکی از فرهنگی‌ترین شهرهای ایالات متحده‌ی آمریکا است. آشپزی و آداب و رسوم بسیاری از کشورهای دنیا در این کلان‌شهر قابل مشاهده است؛ شهری که به خاطر آثار معماری قدیمی و هنرهای نمایشی‌اش شهرت دارد. ساختمان امپایر استیت (Empire State) و مجسمه‌ی آزادی، نمادهای شهر نیویورک هستند اما بناهای جدید نیز نقش مهمی در نمایش تاریخچه‌ی این شهر بازی می‌کنند. مرکز تجارت جهانی یک، یکی از دیدنی‌های نیویورک است. در رصدخانه‌ی طبقه‌ی ۱۰۰، ۱۰۱ و ۱۰۲ این آسمان‌خراش، می‌توانید نمای زیبایی از شهر نیویورک را مشاهده کنید. در پارک خطی High Line قدم بزنید و از نمایشگاه‌های هنری و رستوران‌های متعدد آن لذت ببرید. در نهایت می‌توانید برای دیدن نمایش به تئاتر برادوی (Broadway) سر بزنید.

 

رم، ایتالیا

 

این شهر زیبا و دیدنی، دو هزار سال است که توجه هنرمندان، معماران، مورخان و حتی گردشگران عادی را به خود جلب کرده است. کولوسئوم (Colosseum)، این تماشاخانه‌ی رومی با قرن‌ها قدمت، فواره‌ی تروی (Trevi) بزرگترین فواره‌ی عصر باروک، موزه و نگارخانه‌ی Palazzo delle Esposizioni و میدان Roman Forum نمونه‌هایی از باشکوه‌ترین آثار به‌ جا مانده از تاریخ پرفراز‌ و‌ نشیب ایتالیا هستند. در رم از طعم لذیذ و منحصر‌ به‌ فرد بستنی‌های ایتالیایی با نام Gelato لذت خواهید برد.

 

کیوتو، ژاپن

 

اگر دوست دارید زیباترین باغ‌ها و تالاب‌های جهان و منحصر به‌ فردترین فرهنگ و آثار هنری دنیا را مشاهده کنید، باید به کیوتو سفر کنید. این شهر برای همه‌ی سلیقه‌ها چیزی برای دیدن و لذت بردن دارد. معابد بودایی با صدها سال قدمت و معابد شینتویی در گوشه و کنار کیوتو به چشم می‌خورند. در این شهر خبری از تبلیغات پر زرق‌ و برق و ساختمان‌های بلند نیست. از میان دیدنی‌های این شهر زیبا موارد زیر را می‌توان نام برد:

کین‌کاکوجی، معبد ذن با سقف‌های طلایی، معبد ایناری فوشیمی با دروازه‌های قرمزرنگ در دل کوهستان و باغ‌های پنج هکتاری و دیدنی Okochi-Sanso. در سفر به کیوتو حتما شبی را در مسافرخانه‌های سنتی ژاپنی با نام ریوکان بگذرانید و از طعم لذیذ رشته‌فرنگی‌های محلی سوبا (soba) و اودن (udon) لذت ببرید. همچنین می‌توانید یک بعدازظهر را در سکوت و آرامش جنگل بامبوی Sagano بگذرانید.

 

فلورانس، ایتالیا

 

یکی از مقاصد گردشگری مورد علاقه‌ی دوستداران فرهنگ و هنر، فلورانس ایتالیا است. شهری که بیش از یک میلیون اثر هنری از دوران رنسانس را در اختیار دارد که متعلق به هنرمندان بزرگی چون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی و داوینچی و سایر هنرمندان شاخته‌شده‌ی دنیا است. ساختمان‌های باشکوه کلیساهای جامع مشهور به Duomo از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی فلورانس هستند.

پنیر موزارلا، سالامی با طعم رازیانه و chitarrine ai tre ragu یا پاستا با سس مخصوص از غذاهای لذیذی هستند که هیچ جای دیگر دنیا نظیر آنها را نخواهید یافت. بازدید از Mercato di Sant’Ambrogio و اجرای نمایش در Operandi Firenze در فصل تابستان را فراموش نکنید. تماشای منظره‌ی غروب آفتاب از برج San Niccolò نیز خالی از لطف نیست. برجی که پس از ۴۰ سال و صرف ۴۰۰ هزار دلار برای مرمت آن در سال ۲۰۱۱ بازگشایی شد.

 

پاریس، فرانسه

 

با گشت‌وگذاری در محله‌های دینی شهر زیبای پاریس، موزه‌ها، بناهای تاریخی و فروشگاه‌های متعددی را خواهید دید که هر کدام به تنهایی جلوه‌ی بی‌نظیری از فرهنگ و هنر در پاریس هستند. یکی از مشهورترین بناهای فرهنگی این شهر موزه‌ی لوور است. در این موزه نقاشی مشهور مونالیزا، تندیس ونوسِ میلو و هرم شیشه‌ای را خواهید دید. از طاق پیروزی، کلیسای نتردام و خیابان شانزلیزه نیز دیدن کنید. یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا، برج ایفل نیز در پاریس خودنمایی می‌کند. برای مشاهده‌ی آخرین‌های مد در زمینه‌ی طراحی لباس نیز می‌توانید به فروشگاه‌های طراحان مشهور و معتبر دنیا در خیابان‌های Charlot و Vieille du Temple سر بزنید. از میان شیرینی‌های لذیذ فرانسوی می‌توان کرواسان (croissant) و ماکارون را نام برد. بدون شک از قدم زدن در Left Bank و حاشیه رود سن لذت خواهید برد.

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید