Performancing Metrics

ظرفیت تخت های ویژه بیمارستانی در زنجان ۲ برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 324799
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 06:39
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با افزوده شدن ۴۲ تخت ویژه در استان ظرفیت این تخت ها دو برابر می شود و برای هر تخت مراقبت ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

اتاق خبر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با افزوده شدن ۴۲ تخت ویژه  در استان ظرفیت این تخت ها دو برابر می شود و برای هر تخت مراقبت ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

علیرضا بیگلری قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح ۴۲ تخت ویژه بیمارستانی در محل بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهر زنجان افزود: سنگ بنای دانشگاه علوم پزشکی زنجان توسط مرحوم مهدوی گذاشته شد و این دانشگاه با ۵۸ رشته پزشکی در حال حاضر تیپ یک کشوری است. 

وی با اشاره به بازسازی تجهیزات پزشکی در استان زنجان، گفت: طی دو سال گذشته و با اجرای طرح نظام تحول سلامت ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی استان خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: خرید این میزان تجهیزات پزشکی برای استان زنجان بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به افتتاح تخت بیمارستانی مراقبت های ویژه در سراسر کشور گفت: امروز این تعداد تخت به صورت متمرکز در چند استان کشور افتتاح شد که سهم استان زنجان ۴۲ تخت بوده است.

بیگلری گفت: برای اجرای بهینه طرح تحول نظام سلامت بودجه ویژه ای از سوی دولت تدبیر و امید اختصاص یافته و تاکنون هم به خوبی اجرا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: اجرای طرح نظام سلامت باعث شده که بیش از هزار میلیارد تومان ۱۰۰ اعتبار به صورت عمرانی و تجهیزات وارد این دانشگاه شود و وضعیت سلامت را مثبت تغییر داد. 

وی گفت: تعداد تخت های ویژه در کشور چهار هزار و ۸۰۰  تخت بود و تجهیز این تعداد تخت ۱۰ سال طول می کشید ولی با تدبیر و مدیریت وزیر بهداشت این مهم عملیاتی شد. 

بیگلری تاکید کرد: با این تصمیم یک هزار و ۷۰۰ تخت در کشور به تخت های ویژه اضافه شد. 

وی تصریح کرد: با اضافه  شدن ۴۲ تخت ویژه در استان تعداد ظرفیت این تخت ها دو برابر شد و برای هر تخت مراقبت ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: امروز با تجهیز این تعداد تخت ۲۰ میلیارد تومان به سرمایه سلامت استان افزوده شد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید