Performancing Metrics

وزیر کشور آذربایجان از مقابله ایران با قاچاق مواد مخدر تقدیر کرد | اتاق خبر
کد خبر: 324920
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 13:32
فرمانده مرزبانی ایران که به منظور شرکت در نهمین اجلاس فرماندهان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو به سر می برد، در دیداری با وزیر کشور آذربایجان پیرامون توسعه همکاری های همه جانبه دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور در این دیدار در این دیدار که محسن پاک آیین سفیر کشورمان در باکو و فرجی معز وابسته نظامی سفارت نیز حضور داشتند، ضمن ابلاغ سلام وزیر کشور ایران و دعوت از وی جهت سفر به ایران، بر ضرورت گسترش همکاری های مرزبانی دو کشور تاکید کرد.

رضائی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری آذربایجان به ایران و تاکید دو طرف بر لزوم توسعه همکاری های همه جانبه به خصوص مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ابراز امیدواری کرد که فرماندهی مرزبانی دو کشور بتوانند همکاری های خود را گسترش دهند.

فرمانده مرزبانی کشورمان با تشریح اقدامات موثر ایران برای مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، آمادگی کشورمان برای همکاری با جمهوری آذربایجان جهت مبارزه با تهدیدات منطقه ای و قاچاقچیان مواد مخدر را اعلام کرد.

رضائی گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشورهای همسایه مبتنی بوده و تعمیق مناسبات با باکو از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اسوب‌اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان نیز نظر مثبت خود در مورد همکاری های مشترک جهت مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، مبارزه با جرایم سازمان یافته و تبادل تجربیات نیروهای پلیس از طریق برگزاری دوره های آموزشی اعلام کرد.

وی با تاکید بر دوستی دائمی تهران و باکو، خاطرنشان کرد که اراده سیاسی سران دو کشور برای توسعه روابط نقش مهمی در این زمینه دارد. اسوب اف با اشاره به برخورداری ایران از مرزهای مشترک آبی و خشکی با جمهوری آذربایجان از وجود آرامش و دوستی در مرزهای دو کشور ابراز رضایت کرد و گفت: مرزبانی های دو کشور برای حفظ و تداوم امنیت مرزهای مشترک احساس مسئولیت می کنند.

اسوب اف با پذیرش دعوت رحمانی فضلی افزود: جمهوری آذربایجان آمادگی کامل برای گسترش همکاری با مرزبانی ایران دارد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های ایران برای مقابله با قاچاق و صدور مواد مخدر اظهار داشت: این کشور از همه امکانات خود برای ارتقای امنیت در مرزهای مشترک با ایران به عنوان یک سیاست راهبردی استفاده خواهد کرد.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید