Performancing Metrics

تولید منتظر معجزه در سال ۹۵ نباشد | اتاق خبر
کد خبر: 325331
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 17:22
عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه نباید تولیدکنندگان درسال ۹۵ توقع معجزه داشته باشند گفت: امروز همچنان بازار در رکود به سر برده و تولیدکنندگان سردرگم هستند.

اتاق خبر: آرمان خالقی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در رشد منفی صنعت طی سال جاری تأثیرگذار بودند، اظهار داشت: یکی از این موضوعات را می‌توان رکود در سطح بازار دانست. در شرایط رکود داد و ستدی در سطح بازار انجام نمی‌شود و همین موضوع مانع بزرگی برای رشد صنعت محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی با اشاره به اینکه در سال جاری وضعیت بازارهای بین المللی نیز مناسب نبوده است، افزود: این موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان تمرکز خود را بیشتر بر فروش محصولات خود در داخل کشور انجام دهند غافل از آنکه بازار داخلی نیز با رکود روبرو بود و نتوانستند به سود مناسبی دست پیدا کنند.

این عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن ایران اضافه کرد: وقتی بازار در رکود باشد به تبع واحدهای تولیدی به سمت توسعه نخواهند رفت حتی واحد جدیدی نیز تأسیس نخواهد شد. همچنین سرمایه گذاران نیز به دلیل عدم اطمینان از وضعیت بازار اقدام موثری را انجام نمی‌دهند.

خالقی به سردرگمی تولید کنندگان برای فعالیت اقتصادی خود اشاره کرد و گفت: لازمه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف کشور همکاری سیستم بانکی است. امروز همچنان واحدهای تولیدی برای تأمین نقدینگی خود در بخش تولید با مشکل روبرو هستند. بخش بانکی نیز دائما از کمبود نقدینگی سخن می گویند به همین دلیل نمی‌توان در سال آینده ما انتظار یک معجزه را در بخش تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به عدم تصویب بودجه، برنامه ششم و کمبود نقدینگی سیستم بانکی بخش تولید در سال آینده شاهد اتفاق خاصی نخواهد بود، اظهار داشت: همچنین نشانه‌ای از تزریق نقدینگی به بخش تولید دیده نمی‌شود حتی سیستم بانکی برنامه‌ای برای تزریق پول‌های بلوکه شده به بخش تولید و یا جبران بدهی‌ها به بخش‌های مختلف اعلام نمی‌کند همین موضوع باعث می‌شود تا سردرگمی واحدهای تولیدی در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید