Performancing Metrics

جهش 10 درصدی واردات نفت ژاپن از ایران | اتاق خبر
کد خبر: 325883
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1394 - 21:10
صادرات نفت‌خام ایران به ژاپن در ماه ژانویه بیش از ١٠درصد افزایش یافت و به یک میلیون و ٩٥٠ هزار بشکه در روز رسید.

اتاق خبر: آمارهای وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) نشان می دهد واردات نفت خام این کشور در ماه ژانویه به سه میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در مقایسه با ژانویه ٢٠١٥، حدود ٢,٥ درصد کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ سهم کشورهای خاورمیانه در واردات نفت خام ژاپن از ٨٠,٣ درصد در ژانویه ٢٠١٥ به ٨٧.١ درصد در ژانویه امسال افزایش یافت که یک حد نصاب قابل توجه است.

در این میان، واردات نفت خام ژاپن ازعربستان با ٢٤ درصد افزایش نسبت به ژانویه پارسال به میانگین یک میلیون و ٣٢٠ هزار بشکه درروز رسید، بر این اساس عربستان توانست در ژانویه ٢٠١٦ ، سهم حدود ٤٠ درصدی از واردات روزانه نفت خام ژاپن را به خود اختصاص دهد که بالاترین میزان از مارس ٢٠١٥ تاکنون بوده است.

همچنین درماه گذشته میلادی، نخستین محموله نفت خام کردستان عراق به بازار ژاپن وارد شد که مجموع واردات نفت خام ژاپن از عراق در این ماه را به میانگین یک میلیون و یک هزار بشکه در روز افزایش داد.

واردات نفت خام ژاپن از امارات متحده عربی در این ماه با ٢,١ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به میانگین ٨٥٥ هزار بشکه در روز رسید.

ژاپن همچنین در ماه ژانویه به طور میانگین روزانه ١٩٥ هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرد که نسبت به سال قبل، حدود ١٠,٧ درصد افزایش نشان می دهد.

کاهش اختلاف قیمت شاخص نفت خام برنت و دبی در بازارهای جهانی که از نیمه دوم سال ٢٠١٥ آغاز شده سبب افزایش علاقمندی خریداران آسیایی به واردات نفت از کشورهای خاورمیانه شده است زیرا در مقایسه با خرید نفت خام قیمت گذاری شده با شاخص نفت خام WTI صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید