Performancing Metrics

بانک‌های پاکستانی کانال‌های ارتباطی با ایران را احیا می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 326126
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 17:03
بانک مرکزی پاکستان از بانک های این کشور خواست تا اقداماتی فوری را برای به روز رسانی سیاست ها و سیستم های خود به منظور برقراری مجدد کانال های بانکی با ایران انجام دهند.

اتاق خبر: بانک مرکزی پاکستان روز دوشنبه از بانک های این کشور خواست تا اقداماتی فوری را برای به روز رسانی سیاست ها و سیستم های خود به منظور برقراری مجدد کانال های بانکی با ایران انجام دهند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ بر اساس این اقدام که در واکنش به لغو تحریم ها علیه ایران صورت می گیرد، قرار بود دیروز 14 مارس نشست ویژه ای با حضور تمام بانک ها و موسسات مالی پاکستان برای تسهیل تراکنش های تجاری با ایران برگزار شود.

در راستای تصمیم دولت فدرال درباره لغو تحریم های ایران، بانک مرکزی پاکستان روز 25 فوریه به تمام بانک های این کشور توصیه کرده که می توانند فعالیت های تجاری عادی خود را را با ایران آغاز کنند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی پاکستان، شرکت کنندگان در این نشست، مسائل مرتبط با تحریم ها و مسیر عمل آینده در قبال ایران را مورد بحث قرار دادند. در این نشست همچنین بانک مرکزی پاکستان دستور العمل تجارت با ایران در فضای بعد از تحریم ها را با مد نظر قرار دادن تحریم های همچنان پابرجا به بانک های این کشور ابلاغ کرد و در مورد مسائل مطرح شده از سوی بانک ها به رفع ابهامات پرداخت.

در این نشست به بانک ها تاکید شد که اقداماتی فوری را برای به روز رسانی سیاست ها، فرآیندها، سیستم ها و کنترل هایشان و برقراری مجدد کانال های ارتباطی و توافقات با همتایان ایرانی شان برای ترمیم فعالیت های عادی تجاری بین دو کشور صورت دهند.

مقامات بانک مرکزی پاکستان گفتند، با توجه به نزدیکی جغرافیایی و وابستگی اقتصادی بین ایران و پاکستان، انتظار می رود که برقراری مجدد کانال های بانکی منجر به احیای فعالیت های تجاری و اقتصادی بین دو همسایه شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید