Performancing Metrics

احیای روابط تجاری و کشتیرانی سئول و تهران | اتاق خبر
کد خبر: 326194
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 13:04
وزارت اقیانوس‌ها و شیلات کره جنوبی اعلام کرد خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ماه آینده، هفته‌ای یکبار، بهره‌برداری از یک کشتی 5 هزار تنی کانتینری را در بندر پوسان آغاز خواهد کرد.

اتاق خبر: فعالیت دوباره خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر پوسان از، ازسرگیری فعالیت‌های تجاری با ایران که از سال 2011 به حال تعلیق درآمده بود، خبر می‌دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از تاسیس یک همکاری مشترک با یک شرکت کره‌ای در سال 2004، هفته‌ای 3 بار  کشتی‌هایی به بنادر پوسان و گوانگیانگ اعزام می‌کرد اما این رابطه تجاری پس از تحریم‌های اقتصادی که از دسامبر 2011 اجرایی شد، متوقف شد.

شرکت‌های کره‌ای نظیر هیوندای مرچنت مارین و هانجینگ شیپینگ از ژوئن گذشته روابط تجاری با ایران را از سرگرفته‌اند.

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به منظور به راه افتادن مجدد این روابط تجاری، 4 هزار و 550 کانتینر در ماه فوریه به پوسان آورده است.

سخنگوی خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما محصولات فولادی و دستگاه‌های الکترونیکی بارگیری می کنیم؛ بعلاوه اکنون قطعات خودرو نیز در کانتینرها بارگیری می‌کنیم.»

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک سرمایه‌گذاری مشترک با گروه سبانگ کره جنوبی در سال 1965 تاسیس کرد که بارگیری و تخلیه کشتی‌ها را مدیریت کند. این شرکت کره‌ای بعدا یک کارخانه تولید باطری تاسیس کرد و در سال 2006 برای بی‌نظمی در دریافت قراردادی برای تامین باطری‌های زیردریایی‌های نیروی دریایی کره مورد تحقیق قرار گرفت.

یک منبع صنعتی کره‌ای گفت: «سبانگ از آن زمان در زمینه بارگیری به خوبی عمل نکرد.»

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 2009 از سبانگ جدا شد و خود دفتری در کره تاسیس کرد اما این شرکت ایرانی روابط تجاری با سبانگ را حفظ کرد چراکه این شرکت یک سوم سهام ترمینال بین‌المللی بندر پوسان را در اختیار دارد.

مقامات بندری پوسان گفتند تعداد کانتینرهای که میان کره و ایران تبادل می‌شود از 60 هزار واحد در سال گذشته به 100 هزار واحد افزایش یافته است. پیش از تشدید تحریم‌ها این رقم 180 هزار واحد در سال بود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید