Performancing Metrics

افزایش قیمت ین و تاثیر آن بر گردشگری ژاپن | اتاق خبر
کد خبر: 326231
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 23:39
گردشگری ژاپن در سال ۲۰۱۵ با رشدی انفجاری روبه رو شد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، گردشگری ژاپن در سال ۲۰۱۵ با رشدی انفجاری روبه رو شد، اما افزایش قیمت ین که واحد رسمی پول این کشور است می‌تواند صنعت گردشگری پر رونق این کشور آسیایی را تهدید کند. میزان هزینه گردشگران در ژاپن نیز رو به افزایش است و در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۳۱ میلیارد دلار رسید که از لحاظ ارزش هم‌رده صنایع صادراتی معروف این کشور چون تولید قطعات ماشین‌، محصولات فولادی و صنایع الکترونیکی است.

 شمار گردشگران ژاپن در سال گذشته میلادی به رقمی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر رسید تا رشدی دو برابری را در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۴ میلادی ثبت کند.

گردشگری ژاپن در سال ۲۰۱۵ پس از کشورهای پاراگوئه (رشد ۹۷ درصد؛ ۱/۲۸ میلیون گردشگر)، تاجیکستان (رشد ۹۴ درصد؛ ۴۱۴ هزار گردشگر) و جزیره نیو (رشد ۶۲/۹ درصد؛ ۱۰ هزار گردشگر) و از جهت رشد در جذب گردشگر در مکان چهارم جهان قرار گرفت.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، شمار گردشگران ژاپن در سال جاری میلادی با افزایش ۲۲ درصدی همراه باشد و تا سال ۲۰۲۰ تعداد گردشگران این کشور با نزدیک شدن به المپیک توکیو به ۳۰ میلیون نفر ارتقاء یابد.

اما از سویی دیگر افزایش قیمت ین، واحد رسمی پول ژاپن از ۱۲۰ ین در هر دلار به ۱۱۳ ین در هر دلار می‌تواند به تدریج آثار منفی بر جذب گردشگران ژاپن داشته باشد که در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک چهارم آنها را چینی‌ها تشکیل می‌دادند.

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید