Performancing Metrics

آسیب به کاروانسرای (لات) متعلق به عصر صفویه در سراوان رشت | اتاق خبر
کد خبر: 326648
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 06:36
خبرآنلاین نوشت: احیای بافت تاریخی کاروانسرای شاه عباسی لات سراوان و افتتاحیه این مجموعه توریستی و گردشگری با حضور مقامات کشوری و استانی مورخ 28 اسفند با اخذ تمامی مجوزهای مربوطه برنامه ریزی شده بود اما...

اتاق خبر - حسین علی سامانی مالک و سرمایه گذار گیلانی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: مرمت کاروانسرای شاه عباسی لات مربوط به دوران صفویه واقع در سراوان رشت با قدمتی چند صد ساله و در راستای احیای بافت های تاریخی و ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری در حالی که شرایط بسیار نامناسبی داشت با زحمات بسیار و سرمایه گذاری کلان انجام گردید.

وی با اشاره به روزهای پایانی پروژه و آماده سازی جهت افتتاحیه آن در تاریخ 28 اسفند با حضور جناب مسعود سلطانی فر ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی کشور ، استاندار محترم گیلان و سایر مقامات کشوری و استانی افزود: متاسفانه با دخالت رئیس پاسگاه محلی سراوان و با بهانه های واهی مورد آسیب جدی واقع شد.
این سرمایه گذار با ابراز تاسف از این خسارت جبران نشدنی ، از تخریب کاشی های تاریخی کاروانسرا و بخش های مرمت شده توسط بولدوزر خبر داد. این در حالی است که وی از داشتن مجوزهای قانونی جهت احیای بنای خود خبر می دهد.
ایشان در پاسخ به این سوال که برنامه افتتاحیه با تغییر زمانی همراه خواهد شد یا نه گفت : آسیب به حدی جدی است که اگر 100 کارگر شبانه روز کار کنند باز پروژه تکمیل نمی گردد و با توجه به دعوت از مسئولین کشوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور واقعا نمی دانیم چه باید بکنیم و از مراجع ذیربط درخواست مساعدت داریم.

مالک کاروانسرای تاریخی لات با ابراز تعجب از وضعیت موجود بیان کرد: هیچ گاه به ذهنم خطور نمی کرد سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی، که پیرو سیاست های کلی نظام، ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی و در راستای برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران و سیاست های دولت تدبیر و امید جهت گسترش صنعت گردشگری است با کارشکنی یک مسئول محلی و بدون وجود نظارتی از مقامات بالاتر بدین گونه با مشکل و بحران رو به رو گردد و این معضل بزرگی است که امنیت سرمایه گذاران و حتی گردشگران را به خطر می اندازد و فرصت ها را از بین می برد.
وی ضعف فرهنگی و ارجح دانستن منافع شخصی بر منافع ملی را علت این اتفاق تاسف بار دانست و افزود: اتفاقا مسئولین محلی در هر منطقه ای از کشور، می بایست با درک صحیح شرایط لازم را برای سرمایه گذاران ایجاد نموده و نهایت همکاری را با بخش خصوصی که سرمایه و اشتغال و گردشگر و... را برای آن شهر و منطقه به ارمغان می آورند داشته باشند. بهانه تراشی و کارشکنی در این حوزه یک خیانت بزرگ به اعتماد سرمایه گذاران و مردم خواهد بود.
حسین علی سامانی پیگیری های قانونی را حق این مجموعه دانست و افزود: از طریق مجاری قانونی این موضوع را دنبال خواهیم کرد و ورود سازمان میراث فرهنگی را به جهت آسیبی که به این بنای تاریخی که بخشی از هویت منطقه ما بوده و از آن مهم تر میراث ملی همه ماست ضروری می دانیم.

94110

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید