Performancing Metrics

۵ مقصد گردشگری بسیار ارزان دنیا را بشناسید | اتاق خبر
کد خبر: 326681
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 11:12
سفر کردن برای عده‌ای یک تفریح گران‌قیمت محسوب می‌شود، به ویژه سفر به خارج از کشور؛ اما مقاصد ارزان زیادی در دنیا وجود دارند که هزینه کل یک روز شما که شامل اقامت، غذا، حمل‌ونقل می‌شود، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در روز خواهد بود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو،  همه‌ی ما می‌خواهیم در زمان تعطیلات، مرخصی‌های کاری یا فرجه‌های موجود در طول سال، به مسافرت برویم اما با وضعیت کنونی اقتصاد، اغلب مردم در مورد پایداری شرایط مالی خود نگران هستند. برای برخی سفر یک گزینه‌ی پیش‌ رو نیست، بلکه تفریحی گران‌قیمت است. با این وجود ایده‌ی مسافرت‌های گران در تمامی موارد صدق نمی‌کند. مقصدهای زیادی در جهان جود دارد که با مسافرت یک بار در سال به آنجا کل حساب‌های بانکی شما خالی نمی‌شود. در اینجا پنج مقصد محبوب برای مسافرت کردن به شما معرفی می‌شود که هزینه‌ای کمتر از ۳۰ دلار (۱۰۸۰۰۰ تومان) در روز برای تمامی مخارج دارد.

تایلند

 

با وجود این‌ که تایلند یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب است، اما هنوز هم در حالت کلی نسبتاً هزینه‌های آن ارزان باقی‌مانده است. به جز چند جزیره‌ی محبوب تایلند، به راحتی می‌توان با کمتر از ۳۰ دلار آمریکایی (۱۰۸۰۰۰ تومان) در روز زندگی کرد. به ازای هر شب هزینه‌ی اجاره‌ی هر اتاق که بین ۶ الی ۱۰ دلار (۲۱۶۰۰ الی ۳۶۰۰۰ تومان) است، شما می‌توانید با کمتر از ۵ دلار (۱۸۰۰۰ تومان) در روز غذا بخورید، نوشیدنی هزینه‌ای حدود ۲ دلار (۷۲۰۰ تومان) در پی دارد، فعالیت‌های گشت‌وگذار و تفریحی شما نیز تنها ۱۰ دلار (۳۶۰۰۰ تومان) خرج دارد. برای گذراندن تعطیلات با ۳۰ دلار در روز می‌توانید در مهمان‌خانه‌ها اقامت کنید، غذاهای خوشمزه‌ی محلی بخورید، از نوشیدنی‌ها گران‌قیمت صرف‌نظر کنید و از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید. زمانی که من می‌خواستم ریخت ‌و پاش‌های اضافی داشته باشم به ندرت پیش می‌آمد که هزینه‌ی روزانه‌‌ام از ۳۰ دلار بیشتر شود. در اغلب موارد من حدود ۲۰ دلار (۷۲۰۰۰ تومان) در طول روز خرج می‌کردم. این کشور جایی محسوب می‌شود که هزینه‌ی نوشیدنی در آن بیشتر از غذا است، بنابراین زمانی بروید که تمایل زیادی به نوشیدنی‌ها نداشته باشید، در این صورت متوجه خواهید شد که تایلند کاملاً ارزان است.

جزیره بالی در اندونزی

 

حتی ارزان‌تر از تایلند و باید گفت جزیره بالی مقصد زیبایی است آن هم برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه‌های زیادی را صرف کنند. در جنوب، به ویژه اطراف «کوتا» (Kuta) هزینه‌ی اتاق برای هر شب ۱ دلار (۳۶۰۰ تومان) بیشتر از بسیاری از نقاط دیگر در جهان است. با این وجود، درست کنار آن‌ها اتاق‌هایی وجود دارد که هزینه‌ی اقامت یک شب در آنجا چیزی کمتر از ۱۰ دلار (۳۶۰۰۰ تومان) است. هر چند پرواز به جزیره، طولانی و گران‌قیمت محسوب می‌شود، اما هزینه‌ها در جزیره به طرز شگفت‌آوری ارزان است. هزینه‌ی اغلب غذاهای محلی ۲ دلار (۷۲۰۰ تومان) و غذاهای غربی ۴ دلار (۱۴۴۰۰ تومان) است. فعالیت‌هایی مانند غواصی هزینه‌ای بیش از ۱۰ دلار (۷۲۰۰ تومان) در پی نخواهد داشت. علاوه بر این، زمانی که شما بخش جنوبی و توریستی جزیره را ترک و به مناطق مرکزی جزیره سفر کنید، هزینه‌هایتان کمتر نیز خواهد شد.

یونان

 

یونان حتی قبل از ورشکسته شدن، کشور مقرون به صرفه‌ای بود. در حال حاضر، ارزان‌تر نیز شده است. میزان پایین بودن هزینه‌ها من را شوکه کرد. هزینه در شهر «جایرو» (Gyros) کمتر از ۳ دلار (۱۰۸۰۰ تومان) بود، شما می‌توانید تنها با ۱۰ دلار (۳۶۰۰۰ تومان) شام بره‌ی بزرگ و لذیذی میل کنید، نوشیدنی حدود ۳ دلار (۱۰۸۰۰ تومان) هزینه داشت و یک واحد اتاق را می‌توانید با ۱۵ دلار (۵۴۰۰۰ تومان) اجاره کنید. گران‌ترین شب یونان برای من حدود ۵۵ دلار (۱۹۸۰۰۰ تومان) هزینه در پی داشت که شامل نوشیدنی در طول شب نیز می‌شد. در شهرهایی مانند پاریس یا آمستردام هزینه‌ی یک اتاق در خوابگاه مشترک با ۶ تخت حداقل ۳۰ دلار (۱۰۸۰۰۰ تومان) است. این هزینه از مخارج روزانه‌ی من در یونان بیشتر است. در میان کشورهای منطقه‌ی یورو کشوری ارزان‌تر از یونان پیدا نمی‌شود به همین دلیل است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده است. در صورتی که می‌خواهید با بودجه‌ای محدود به اروپا سفر کنید، یونان را انتخاب کنید.

آمریکای مرکزی

 

بیشتر قسمت‌های آمریکای مرکزی بسیار ارزان است و شما می‌توانید با کمتر از ۳۰ دلار (۱۰۸۰۰۰ تومان) در روز به آنجا سفر کنید. مطمئناً شما باید از «به لیز»، «کاستاریکا» و «پاناما» که گران‌ترین بخش‌های آمریکای جنوبی هستند، صرف‌نظر کنید (هزینه‌ای حدود ۳۵ الی ۴۰ دلار در هر روز که معادل ۱۲۶۰۰۰ الی ۱۴۴۰۰۰ تومان است) اما می‌توانید از سایر کشورهای آمریکای مرکزی مانند الساوادور، هندوراس، نیکاراگوئه، گواتمالا با هزینه‌های کمتری دیدن کنید. هزینه‌ی اقامت شبانه در هتل حدود ۱۰ دلار (۳۶۰۰۰ تومان) است، می‌توانید با ۳ دلار (۱۰۸۰۰ تومان) وعده‌ی غذایی تهیه کنید، هزینه‌ی سفر با اتوبوس تقریباً در همین حد است، با کمتر از ۱ دلار (۳۶۰۰ تومان) نیز می‌توانید نوشیدنی بخرید. در بخش مرکزی آمریکای مرکزی، در صورتی که بیش از ۳۰ دلار (۱۰۸۰۰۰ تومان) در روز خرج کنید، شما روز شاهانه‌ای را پشت سر گذاشته‌اید.

بوداپست در کشور مجارستان

 

من سال گذشته به بوداپست سفر کردم که شهری دوست‌داشتنی، زیبا و تاریخی و مهم‌تر از همه شهر ارزانی بود. استقبال از گردشگران به مراتب گرم‌تر از ایتالیای گران‌قیمت بود. قیمت هتل‌های بوداپست از ۸ دلار (۲۲۸۰۰ تومان) به ازای هر شب اقامت شروع و در صورت اجاره‌ی اتاق‌های خصوصی این هزینه ۲ برابر می‌شد. هزینه‌ی وعده‌های غذایی در بازار یا مجموعه‌های اغذیه‌فروشی مثل کباب و ساندویچ حدود ۲ دلار (۷۲۰۰ تومان) بود. هزینه‌ی قطار و اتوبوس تنها چند دلار بود. شما می‌توانید با ۳۰ دلار (۱۰۸۰۰ تومان) در روز به مناطق و بخش‌های مختلف بوداپست سفر کنید، مگر این‌که بخواهید به در جشن‌های بزرگ نوشیدنی‌های شبانه شرکت کنید. بوداپست جایگزینی عالی برای سفر به شهرهای محبوبی مانند «پراگ» یا «وین» است.

مقصدهای زیادی در جهان وجود هستند که هزینه‌های زیادی در پی ندارند. ممکن است هزینه‌ی پرواز به این مقصدها گران باشد، اما به محض رسیدن به آنجا هزینه‌های جاری بسیار ارزان خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید به سایر جاهای ارزان سفر کنید، نحوه‌ی انتخاب مکان ارزان برای شما در اینجا آورده شده است: از مقصدهای مهم گردشگری دنیا صرف‌نظر کنید، از بحران‌های اقتصادی به نفع خود استفاده کنید، از مسیرهای معمول و توریستی در آن شهرها خارج شوید، نهایتاً می‌توانید جای باارزش و موردعلاقه‌ی خود در نقاط مختلف جهان را پیدا کنید.

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید