Performancing Metrics

سیسی به غرب درباره مداخله در لیبی هشدار داد | اتاق خبر
کد خبر: 326768
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 19:00
رئیس‌جمهور مصر به قدرت‌های غربی هشدار داد که اوضاع لیبی در صورت مداخله نظامی آنها از کنترل خارج خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگو با روزنامه ایتالیایی لا ریپابلیکا گفت: غرب و متحدانش به جای تمرکز بر تقویت ارتش لیبی باید بصورت بین‌المللی دولت این کشور را به رسمیت بشناسند و بگذارند کار برقراری ثبات در این کشور پیش برود.

سیسی گفت: اگر ما سلاح در اختیار ارتش آزاد لیبی بگذاریم و از آنها حمایت کنیم آنها خودشان بهتر از هر کسی دیگری می‌توانند کار انجام دهند بهتر از هر مداخله خارجی که خطر کشاندن ما به شرایطی که ممکن است از کنترل خارج شود را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: تاریخ با صراحت حرف می‌زند، درباره مشکلات و معایب تلاش برای تحمیل صلح از خارج. باید دو درس را به خاطر داشت: افغانستان و سومالی. دو کشوری که شاهد مداخله طولانی خارجی بودند مداخله‌ای که از 30 سال پیش شروع شد و نتیجه آن اکنون برای همه قابل مشاهده است.

رئیس‌جمهور مصر همچنین از دولت‌های اروپایی خواست میزان تهدید داعش در لیبی را درک کنند . وی گفت:اروپایی‌ها چنان به لیبی می‌نگرند گویی داعش تنها تهدید در آنجا است. این یک اشتباه جدی است. ما باید آگاه باشیم و بدانیم با گروه‌های دیگری با همین ایدئولوژی افراط‌گرایی روبرو هستیم : ما با گروهی مثل انصار الاسلام گروهی وابسته به القاعده چه کردیم؟ با الشباب در سومالی، با بوکو حرام در آفریقا؟

سیسی افزود: ایتالیا گفته است که برای هدایت نیروی صلح بین‌المللی در لیبی در صورتی‌که این کشور ثابت کند قادر به تشکیل یک دولت وحدت ملی است و دولتش چنین درخواستی را داشته باشد، حاضر است. چنین ماموریتی مشکلاتی را به دنبال دارد و به نظرمن بهتر است بر تقویت نیروهای خلیفه حفتر تمرکز شود.

این فرمانده نظامی در سال 1969 هدایت کودتایی را به دست داشت که به قدرت رسیدن معمر قذافی را موجب شد . وی بعدها با دیکتاتور دچار اختلاف شد و به تبعید رفت وی در سال 2011 برای مشارکت در قیام علیه قذافی به کشور بازگشت. حفتر روابط دیرینی با ارتش مصر دارد و در کنار نیروهای این کشور در سینا خدمت کرده است.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید