Performancing Metrics

روبات وبگرد Googlebot از آیفون به اندروید تغییر می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 326790
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 20:44
گوگل قصد اعمال تغییراتی در روبات وبگرد خود با نام Googlebot دارد؛ از این‌رو سیستمِ روبات گوگل که وظیفه‌ی آن وبگردی و اضافه کردن وب‌سایت‌های جدید است از آیفون به اندروید تغییر می‌یابد.

اتاق خبر - شرکت گوگل درحال اعمال تغییراتی در روبات وبگرد موبایل یعنی Googlebot است. وظیفه‌ی این روبات جستجو در وب‌سایت‌ها و اضافه کردن صفحات جدید یا بروزرسانی کردن وب‌سایت‌ها و سپس اضافه کردن آن‌ها به دیتابیس بزرگ گوگل است. به واسطه‌ی عملکرد این روبات، کاربران وب‌سایت‌های بروزشده‌ای را در نتایج جستجوی خود دریافت می‌کنند. حال برای اولین بار این روبات وبگرد هویت خود را از آیفون به اندروید تغییر می‌دهد.

تا به حال هویت روبات گوگل آیفون و نسخه‌ی ۸.۳ آی‌اواس بود، زیرا کاربران آیفون در چند سال گذشته تمایل بیشتری به وبگردی داشته‌اند؛ از این‌رو گوگل هویت آیفون را برای روبات خود انتخاب کرده است. اما تا تاریخ ۱۸ آوریل، غول جستجو هویت روبات را به Nexus 5X با اندروید 6.0.1 مارشملو تغییر خواهد داد.

گوگل به طور رسمی دلیل تغییر هویت روبات خود را درک بیشتر آن اعلام کرده و گفته که روبات گوگل از این پس درک بسیاری برای رندرکردن صفحات وب خواهد داشت. دلیل دیگر آن هم درک فناوری HTML5 است که گوگل از چندی پیش در حال کار بر روی این تکنولوژی است. گوگل مدعی شده که ابزاری که روبات آن برای رندر کردن صفحات وب از آن استفاده می‌کند برخلاف سافاری، بیشتر شبیه به مرورگر کروم شده است. شاید دلیل این امر گزارشاتی است که موسسه NetMarketShare اعلام کرده و بر اساس آن میزان وبگردی در کروم ۴۳ درصد و در سافاری ۳۳ درصد است.

شرکت گوگل مدعی شده که ۹۹ درصد از وب‌سایت‌ها هیچ تاثیر منفی از این تغییرات نخواهند داشت و ممکن است تنها برخی از آن‌ها شاهد مشکلات جزئی باشند.

منبع: زومیت

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید