Performancing Metrics

کردهای سوریه شرکای نظامی عالی آمریکا در نبرد با داعش هستند | اتاق خبر
کد خبر: 326895
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 14:50
کارتر:
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: کردهای سوریه که برخلاف نظر واشنگتن اعلام نظام فدرالی کرده‌اند، شرکای نظامی آمریکا هستند که از سوی ما ارزش و احترام بسیاری دارند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی‌ای که در کمیته نیروهای مسلح این کشور در مجلس سنا داشت با تاکید بر اینکه واشنگتن هرگز مناطق تحت عنوان نظام فدرالی کردها در خاک سوریه را به رسمیت نخواهد شناخت، اظهار داشت: کردها شرکای ممتاز ما در سوریه در راستای مبارزه‌ با داعش هستند.

 

وی ادامه داد: ما سپاسگزار آنها هستیم و با اعتراف به نقش محوری آنها در منطقه به همکاری خود با آنها برای مبارزه با داعش ادامه خواهیم داد.

 

واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که هرگز نظام فدرالی کردها در خاک سوریه را به رسمیت نخواهد شناخت.

کردهای سوریه نقش مهمی در جنگ با داعش در سوریه دارند و در بازپس گیری مناطق مختلف از تکفیری‌ها در شمال شرق این کشور نقش محوری دارند.

 

آنها در نیروهای دموکرات سوریه که ائتلافی متشکل از کردها و اعراب سوریه است، اکثر نیروها را تشکیل می‌دهند و یگان‌های مدافع خلق کردها در این ائتلاف حضور دارند.

 

اما پنتاگون تعداد شبه نظامیان عربی را که به ائتلاف می‌پیوندند در حال افزایش ارزیابی می‌کند.

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این نشست اظهار داشت: حدود یک ماه قبل به شما گفتم که تعداد شبه نظامیان عرب 2500 تن بود ولی امروز می‌توانم بگویم آنها اکنون در حدود 5000 تن هستند.

 

نیروهای دموکرات سوریه که از حمایت نیروهای ویژه آمریکایی برخوردار هستند به تازگی منطقه الشداد در شمال شرق سوریه را که پایگاه استراتژیک تکفیری‌ها محسوب می‌شود، به کنترل خود در‌آوردند.

 

به گفته ژنرال دانفورد، تعداد این نیروها در حال حاضر به حدود 10 تا 15 هزار تن رسیده و نزدیک به 20 تا 30 هزار نیروی ذخیره نیز وجود دارند.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید