Performancing Metrics

اپوزیسیون نیجر نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نمی‌شناسد | اتاق خبر
کد خبر: 326899
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 15:46
اپوزیسیون نیجر گفته اعلام کرد، نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار است بیستم مارس (اول فروردین) برگزار شود، به رسمیت نخواهد شناخت. نامزد اپوزیسیون نیجر برای درمان به پاریس منتقل شده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی ائتلاف اپوزیسیون پنج‌شنبه اعلام کرد، اپوزیسیون نهادهای منشعب شده از نتایج رای‌گیری را به رسمیت نخواهد شناخت و از حامیان اپوزیسیون خواست تا انتخابات را بایکوت کنند.

 

این درخواست یک روز پس از آن مطرح شد که "هاما آمادو" نامزد اپوزیسیون نیجر در انتخابات ریاست جمهوری برای درمان به فرانسه منتقل شد. آمادو که سابقا نخست‌وزیر بود، در دور دوم باید به مصاف محمدو ایسوفو، رئیس‌جمهوری کنونی نیجر برود. سخنگوی آمادو هفته گذشته هم گفته بود که وی به دلیل بیماری به بیمارستانی در نیامی منتقل شد.

 

آمادو از نوامبر گذشته به اتهام همدستی در توطئه قاچاق یک نوزاد در حبس به سر می‌برد و وی تمامی اتهامات را با انگیزه سیاسی و با هدف تخریب وجهه خود می‌داند. ائتلاف اپوزیسیون همچنین خواست تا یک دولت گذار سیاسی انتخاباتی جدید برگزار کند چراکه به گفته آنها، رای‌گیری 21 فوریه با تقلب همراه بوده است.

 

ایسوفو 64 ساله در دور اول انتخابات ریاست جمهوری نیجر که در تاریخ 21 فوریه برگزار شد توانست 48.43 درصد از آرا را کسب کند در حالی که آمادو که نزدیک‌ترین رقیب وی بود و از نوامبر گذشته تاکنون به خاطر اتهام مشکوک قاچاق نوزاد در زندان است، در این دور از انتخابات 17.73 درصد رای کسب کرد.

 

آمادو تاکید دارد، این اتهامات علیه وی ساختگی هستند و در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مجبور شد از پشت میله‌های زندان تبلیغات انجام دهد. دادگاه استیناف نیجر قرار است درباره ادامه محاکمه وی در تاریخ 23 مارس سه روز بعد از برگزاری دور دوم انتخابات در این کشور فقیر حکم صادر کند.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید