Performancing Metrics

سنگ آهن ایران 5 دلار سقوط کرد | اتاق خبر
کد خبر: 326916
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 20:45
شاخص قیمت سنگ آهن ایران که در هفته‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده بود در هفته جاری با کاهش حدود پنج درصدی همراه شد و به 52 دلار و 26 سنت به ازای هر تن رسید.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، بازار جهانی سنگ آهن و بیشتر مواد و صنایع معدنی در سال گذشته میلادی وضعیت خوبی نداشت و درگیر رکود بود؛ رکودی که در برخی حوزه‌ها از جمله سنگ آهن پیش‌بینی می‌شد که تا دو سال بعد از آن هم ادامه داشته باشد.

سنگ آهن در این میان با افت شدید قیمت روبرو شد و در هفته‌های پایانی سال 2015 قیمت آن به زیر 40 دلار رسید و شاخص قیمت سنگ آهن ایران نیز به تبع همین موضوع به حدود 35 دلار تنزل یافت.

پیش از این دلیل اصلی کاهش قیمت سنگ آهن از سوی کارشناسان، کاهش رشد اقتصادی چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سنگ آهن و کاهش تقاضا برای سنگ آهن در دنیا اعلام شده بود.

کارشناسان همچنین پیش‌بینی می‌کردند که تغییر عمده‌ای در بازار سنگ آهن جهانی تا حدود سال 2017 رخ ندهد، اما از دو هفته پایانی سال گذشته میلادی روند صعودی قیمت سنگ آهن آغاز شد و با کمی نوسان در هفته‌های اخیر رکورد 60 دلار را هم زد.

شاخص قیمت سنگ آهن ایران نیز در همین راستا در هفته گذشته بر اساس اعلام موسسه بین‌المللی متال بولتن به بیش از 57 دلار رسید که این افزایش قیمت سنگ آهن در یک روز از سال 2009 تاکنون بی سابقه بوده است.

اما در هفته جاری شاخص قیمت سنگ آهن ایران کاهش یافت و به 52 دلار و 26 سنت به ازای هر تن رسید.

افزایش قیمت سنگ آهن در این روزها به دلیل افزایش قیمت فولاد چین و کاهش تولید فولاد در این کشور اتفاق افتاده است که هنوز مشخص نیست این قیمت در چه حدودی به ثبات می‌رسد.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید