Performancing Metrics

ایمنی مسافران دریایی از مهم‌ترین اهداف بزرگ‌ترین بندر مسافربری کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 327005
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1394 - 16:05
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ایمنی مسافران دریایی، جذب گردشگر، خدمات‌دهی به مسافران از مهم‌ترین اهداف اجرای بزرگ‌ترین بندر مسافربری کشور در بندرعباس است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم ایدنی عصر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بزرگترین بندر مسافربری کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ترمینال با 3500 متر مربع زیربنا، عنوان بزرگ‌ترین ترمینال مسافری دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برای ساخت و تجهیز این ترمینال 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و اکنون شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ایمنی مسافران دریایی، جذب گردشگر، خدمات‌دهی مناسب به مسافران از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

ایدنی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه سال 90 شروع شده بود که به لطف خدا امروز در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید و افتتاح شد.

وی گفت: این پایانه دارای دو سالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است و علاوه بر پنج جایگاه فروش بلیت در محوطه بیرونی، 9 باجه فروش نیز در فضای داخلی پایانه پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: در این پایانه همچنین امکان تهیه بلیت الکترونیکی، غرفه معرفی هتل‌ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات توریستی و مرکز امانات فعال شده است.

ایدنی یادآور شد: در روزهای معمولی از بندر شهید حقانی به مقصد جزایر هرمز و قشم و بالعکس حدود 12هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به 35 هزار نفر مسافر دریایی در روز توسط پیشرفته‌ترین شناورهای مسافری کشور جابجا می‌شوند.

هم‌زمان با نخستین روز از آغاز طرح سفرهای نوروزی، بزرگترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندرعباس با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و جمعی دیگر از مسئولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید